لوگو سایت

ارتباط داعش با عربستان فاش شد


به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، کمیته یاد شده امروز (شنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای القاعده و داعش در جریان نبردهای اخیر در استان البیضاء با سر بریدن دو اسیر به نام های  «صقر غانم راشد حسین المالکی»  و «محمد احمد مرشد طواف»  و رها کردن اجساد آن‌ها در بیابان، مرتکب جنایتی فجیع و غیرانسانی شدند.   

کمیته امور اسرای یمن، این جنایت نیروهای داعش و القاعده مورد حمایت نیروهای متجاوز ائتلاف عربستانی – آمریکایی در استان البیضاء علیه دو اسیر یاد شده را محکوم کرده است.  

بر اساس این گزارش، پیکر این دو اسیر در حالی که سر از تن آن‌ها جدا شده است به تازگی پس از پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و پاکسازی منطقه توسط این نیروها، پیدا شد. 

کمیته امور اسرا وابسته به دولت نجات ملی یمن، مسئولیت اخلاقی و قانونی این جنایت که مغایر با قوانین ادیان الهی و اصول، ارزش‌ها و هنجارهای بین المللی و انسان دوستانه است را متوجه کشورهای متجاوز به یمن و استفاده از نیروهای داعش و القاعده برای کمک به تجاوزگری آن‌ها دانست.  

در بیانیه کمیته امور اسرای یمن تاکید کرد: زشتی و پلیدی این جنایت به همان‌اندازه که قلب مردم آزاده یمن را خون کرد، ارتباط و پذیرش عناصر القاعده و داعش از سوی کشورهای متجاوز به یمن را آشکار نمود. 

این بیانیه افزود: این جنایت، رابطه ائتلاف آمریکا، عربستان و امارات در جنگ یمن در سطح نظامی، انسانی و رسانه‌ای با عناصر داعش و القاعده را بیش از پیش آشکار (اظهر من الشمس) کرد. 

کمیته امور اسرای یمن اظهار داشت که موضع گیری جامعه جهانی نسبت به عاملان و حامیان این جنایت، صداقت ادعای آن‌ها در مبارزه با عناصر داعش و القاعده را در بوته آزمایش قرار داده است. 

کمیته یاد شده از سازمان ملل و سازمانهای فعال در یمن و کلیه سازمانهای محلی خواست تا این جنایت را محکوم کنند و عاملان آن را تحت تعقیب قرار دهند تا عاملان به سزای اعمال خود برسند. 

پیشتر منابع قبیله‌ای در استان مارب در ۱۶ ژوئن به «آژانس مطبوعات یمن» گفته بودند که نیروهای ائتلاف با استفاده از عناصر القاعده درصدد گشودن جبهه‌های جدیدی در استان البیضا هستند.  

  «عبدالکریم الحوثی» وزیر کشور دولت نجات ملی یمن نیز مرداد سال گذشته گفته بود که ائتلاف سعودی از عناصر داعش و القاعده برای جنگ علیه نیروهای یمنی استفاده می‌کند.  

وی در گفت و گو با شبکه المسیره یمن افزود:  اطلاعات دریافتی حاکی از آن است که شمار زیادی از عناصر داعش و القاعده به جبهه‌های نبرد متجاوزان و مزدوران یمنی در مناطق اشغالی به ویژه در استان البیضاء پیوستند.  

سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد که در جریان عملیات اخیر نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در استان بیضاء واقع در جنوب این کشور، ۳۵۰ نیروی تکفیری و تروریستی به هلاکت رسیدند. 

عربستان همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل ائتلاف به اصطلاح عربی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما ظرف بیش از پنج سال گذشته سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.  

در طول این سال‌ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آن‌ها زنان و کودکان بودند، بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی جان خود را از دست داده‌اند.  



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه