لوگو سایت

آخرین نرخ های پروازهای داخلی/ بلیت تهران-مشهد یک میلیون تومان


این در حالی است که کاپیتان تورج دهقانی زنگنه آخرین رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، معاون سابق وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی هواپیمایی ۱۶ تیرماه امسال با حکم وزیر راه و شهرسازی از این سمت برکنار شده و طی ۱۲ روز اخیر، هنوز جانشینی برای وی تعیین نشده است؛ در حال حاضر سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران که طبق قانون، می‌بایست تحت نظارت سازمان هواپیمایی کشوری فعالیت کند، همزمان سرپرست این سازمان است که به گفته تعدادی از کارشناسان صنعت هوانوردی، این اتفاق در حکم تعارض منافع شمرده می‌شود.

ایرلاین‌ها: زیان ده هستیم / ‬ محدودیت ۶۰ درصد برداشته شود

شرکت‌های هواپیمایی نیز در یک سال و نیم گذشته از کرونا و آغاز اجرای مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص اعمال محدودیت فروش بلیت پروازهای داخلی تا سقف ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما، همواره از زیان ده بودن صنعت حمل و نقل هوایی و لزوم حذف این مصوبه سخن رانده اند.

انجمن شرکت‌های هواپیمایی در طی یک سال اخیر بارها با رئیس جمهور، وزیر کشور به عنوان فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا و وزیر بهداشت به عنوان دبیر این ستاد نامه نگاری کرده و خواهان حذف این مصوبه شده بودند.

نشست این هفته شورای عالی هواپیمایی با موضوع نرخ بلیت پروازهای داخلی

ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفته است: تکلیف قیمت بلیت هواپیما در جلسه شواری عالی هواپیمایی کشوری که در همین هفته برگزار خواهد شد، تعیین می‌شود و درخواست شرکت‌های هواپیمایی برای افزایش قیمت مورد بررسی قرار خواهد گرفت، اما مبنای اصلی تصمیم‌گیری در این جلسه آنالیز قیمتی است که شرکت‌های هواپیمایی باید ارائه دهند.

پیش از این نیز بارها اعلام شده بود که شرکت‌های هواپیمایی می‌بایست صورت‌های مالی خود را در اختیار سازمان هواپیمایی کشوری قرار دهند؛ اما شنیده شده برخی ایرلاین‌ها حاضر به ارائه صورت‌های مالی خود و شفاف سازی آن نیستند.

برخی شنیده‌ها حاکی است ممکن است شورای عالی هواپیمایی در جلسه هفته جاری خود بار دیگر با افزایش ۱۰ درصدی نرخ بلیت هواپیما نسبت به آخرین نرخ نامه کف و سقف قیمتی بلیت پروازهای داخلی که در آبان ۱۳۹۹ به تصویب شورای عالی هواپیمایی رسیده بود، موافقت کند.

بی اعتنایی ایرلاین‌ها به تهدیدها

تداوم افزایش قیمت بلیت هواپیما در حالی است که رئیس سابق سازمان هواپیمایی کشوری و وزیر راه و شهرسازی طی یکماه گذشته صراحتاً مخالفت خود را با این رویه شرکتهای هواپیمایی اعلام کرده اند. حتی مدتی قبل رئیس وقت سازمان هواپیمایی کشوری زمانی که موضوع افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما رسانه‌ای شد، تهدید کرد که ایرلاین‌های متخلف جریمه شده و مجوز پروازهایشان ابطال خواهد شد. اما در این مدت خبری از جریمه و ابطال مجوز پرواز به گوش نرسیده است.

اکنون در غیبت سکاندار سازمان هواپیمایی کشوری، ایرلاین‌ها همچنان اقدام به بالا نگه داشتن نرخ بلیت پروازهای داخلی کرده و قیمت بلیت پرواز تهران-مشهد در بازه ۹۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی و تهران-کیش در بازه یک تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی به فروش می‌رسد.

قیمت بلیت تهران-مشهد یک میلیون تومان/ تهران-کیش ۱.۳ میلیون تومان

قیمت بلیت تهران-مشهد یک میلیون تومان/ تهران-کیش ۱.۳ میلیون تومان

 



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه