تاس گزارش داد، منابع میدانی از وضعیت آرام و توقف شورش های خیابانی در هاوانا، پایتخت کوبا خبر می دهند.

در همین ارتباط اعلام شده که پلیس کوبا در حال گشت زنی در محلات مرکزی هاوانا است و پس از چند روز فضای متشنج، آرامش به خیابان‌های پایتخت کوبا بازگشته است.

همچنین گفته شده شبکه اینترنت تلفن همراه در کوبا و شبکه‌های اجتماعی قابل دسترس هستند و گشت زنی های پلیس با هدف تضمین امنیت شهر صورت می گیرد.

بازگشایی فعالیت فروشگاه ها و بخش تجاری هاوانا از دیگر اخبار اعلام شده از پایتخت کوبا پس از چند روز تظاهرات و خشونت در این شهر است.

روز یکشنبه هفته گذشته صدها نفر از مردم کوبا با شرکت در یک راهپیمایی خواستار برگزاری انتخابات آزاد و ارائه راه‌حلی برای رفع مشکلات در این کشور شدند. طبق گزارش رسانه‌های محلی، معترضان و تظاهرات کنندگان در هشت شهر کوبا از جمله هاوانا این گردهمایی اعتراضی را برگزار کردند. در مقابل، طرفداران دولت کوبا و حزب کمونیست نیز راهپیمایی‌ترتیب دادند.

در واکنش به تحولات کوبا، «میگوئل دیاز-کانل برمودز» دبیر اول کمیته مرکزی حزب حاکم و رئیس جمهور کوبا، با حضور در تلویزیون این کشور با مردم کشورش سخن گفت و با اشاره به برخی اعتراضات اظهار داشت که مردم کوبا حاکمیت کشور خود را به کشور دیگری تحویل نخواهند داد.

مقامات آمریکایی و کاخ سفید همزمان با برخی اعتراضات در کوبا با اعلام حمایت از این شورش ها خواستار ادامه تظاهرات های خیابانی در پایتخت کوبا شده بوده‌اند.





این مطلب برایم مفید است




۰


نفر
این پست را پسندیده اند