لوگو سایت

پوتین و علی‌اف درباره قره‌باغ گفت و گو کردند


به گزارش دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، دیدار پوتین و علی اف امروز (سه شنبه) در مسکو برگزار شد و دو طرف درباره روند حل و فصل مساله قره باغ و اجرای توافق های موجود در این زمینه گفت و گو و تبادل نظر کردند.  

پوتین در ابتدای این دیدار عید سعید قربان را به علی اف تبریک گفت و خاطرنشان کرد که سال آینده دو کشور سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک را برگزار خواهند کرد.

رئیس جمهوری روسیه سپس با تاکید بر اهمیت گسترش همکاری های اقتصادی و بازرگانی میان روسیه و جمهوری آذربایجان خاطرنشان کرد که روسیه در عرصه اقتصادی با آذربایجان در مکان نخست شرکای خارجی این کشور قرار دارد.

وی با اشاره به کارایی بالای کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی روسیه و جمهوری آذربایجان گفت که عرصه های مهمی برای توسعه روابط دوجانبه وجود دارد.

پوتین همچنین از برنامه سفر هیات بزرگی از روسیه به باکو در آینده نزدیک خبر داد که اعضای آن را نمایندگانی از بخش های صنایع،  حمل و نقل، زیرساخت ها و برخی عرصه های دیگر تشکیل می دهند.  

وی با بیان این که روسیه ۱۰۰ هزار دوز واکسن کووید۱۹ به باکو ارسال کرد، افزود: تلاش می کنیم مرکز تولید مشترک واکسن روسی در جمهوری آذربایجان راه اندازی کنیم.  

رئیس جمهوری آذربایجان هم گفت که یکی از مسائل مهم عدم حل و فصل مناقشه (قره باغ) در منطقه است.  

وی از پوتین برای کمک به یافتن راه حل های مورد قبول برای حل مسائل قره باغ قدردانی کرد و گفت: مسائل در این عرصه بسیار پیچیده است اما اگر خواهان حل و فصل هستیم باید این مسیر را بپیماییم و تاکنون در این زمینه موفق بودیم.

پوتین دو هفته پیش نیز با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان دیدار و با وی در خصوص اوضاع قره باغ گفت و گو کرد.

جمهوری آذربایجان در جریان درگیری های نظامی ۴۴ روزه در ششم مهر ماه سال گذشته توانست سرزمین های خود از اشغال نیروهای ارمنستان در قره باغ آزاد کند.

این درگیری های نظامی ۲۰ آبان ماه سال گذشته با امضای بیانیه سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخست وزیر ارمنستان پایان یافت.

 



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه