به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هفته گذشته، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی گفت دومین تحقیق شامل بررسی آزمایشگاه‌ها و تاسیسات تحقیقاتی در منطقه‌ای می‌شود که اولین موارد کووید-۱۹ در دسامبر ۲۰۱۹ در آنجا ثبت شد. این مطالعه جدید بخشی از برنامه پنج مرحله‌ای است که سازمان بهداشت جهانی تدارک دیده تا منشاء اصلی ویروس کرونا مشخص شود.

نماینده کمیسیون بهداشت ملی چین در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۹ موسسه ویروس شناسی ووهان هرگز با کووید-۱۹ مواجه نشد. موسسه ویروس شناسی ووهان هرگز اقدام به ساخت کووید نکرده و هرگز آن را به بیرون نشر نداده است. علاوه بر این، هیچکدام از نیروها یا دانشجویان این مرکز تا بدین لحظه به کووید-۱۹ مبتلا نشده‌اند.

او تاکید کرد که هیچ درکی دال بر منشاء مصنوعی برای این ویروس و درز آن از این آزمایشگاه وجود ندارد. این نماینده گفت: دانشمندان به توافق رسیده‌اند که کووید از منشا طبیعی است. کارشناسان بیانیه‌ای منتشر کرده‌اند که می‌گوید هیچ مدرکی در مورد منشا مصنوعی کووید و نشت آن از آزمایشگاه وجود ندارد.

ماه ژانویه تیمی از کارشناسان بین‌المللی برای بررسی یک آزمایشگاه، بیمارستانها و بازارهایی در پی منشاء کرونا به ووهان سفر کردند. این ماموریت کارشناسی سازمان بهداشت جهانی با ارائه گزارشی همراه شد که تاکید داشت نشت کروناویروس جدید از آزمایشگاهی در ووهان خیلی غیر محتمل است. این گزارش که مارس منتشر شد، گفت ویروس جدید به احتمال زیاد از طریق خفاش ها به انسان منتقل شده است.





این مطلب برایم مفید است




۱


نفر
این پست را پسندیده اند