لوگو سایت

از اشرف غنی نخواسته ایم که استعفا دهد


به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، رادیو آمریکا به نقل از یک سخنگوی وزارت خارجه این کشور درخواست از رییس جمهور افغانستان جهت استعفا را تکذیب کرد.

در همین ارتباط گفته شده که واشنگتن از اشرف غنی رییس جمهور افغانستان تقاضای استعفا نکرده و شایعاتی که منتشر شده کاملاً نادرست است.

این خبر به نقل از یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که نامش اعلام نشده، عنوان گردیده است. او همچنین گفت: تصمیم در مورد اینکه چه کسی آن کشور [افغانستان] را رهبری کند، مربوط به افغان‌ها است.

پیشتر برخی رسانه های فارسی زبان گفته بودند که وزرای خارجه و دفاع آمریکا از غنی خواسته اند تا از قدرت کناره‌گیری کند.

با این حال اشرف غنی رییس جمهور افغانستان بعد از ظهر امروز شنبه در پیامی ویدئویی که از تلویزیون ملی پخش شد؛ اعلام کرد که همه می‌دانند افغانستان با خطر بی‌ثباتی جدی مواجه است و اولویت او انسجام امور و اولویت دادن به پایان بی‌ثباتی است.

او خطاب به مردم گفت: در حالی که می‌دانم از حال و آینده تان نگران هستید اما اطمینان می‌دهم که به عنوان رییس جمهورتان، تمرکز من بر این است که از گسترش بیشتر بی‌ثباتی، خشونت و آوارگی مردمم جلوگیری کنم.

غنی گفت که به عنوان یک رسالت تاریخی تلاش می‌کند تا نگذارد جنگ تحمیل شده بر مردم افغانستان ادامه یافته و باعث کشتار بیشتر مردم بی‌گناه و از دست رفتن دست آوردهای ۲۰ ساله، تخریب تاسیسات عامه و بی‌ثباتی شود.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه