نماینده مردم تهران در مورد آینده مذاکرات ایران با ۱+۵ گفت: ما هیچگاه مذاکره را رد نمی کنیم حتی مقام معظم رهبری نیز مذاکره را رد نکردند اما گفتند که نمی شود به اینها اطمینان کرد، در حال حاضر و در دولت سیزدهم نیز مذاکرات ادامه پیدا می کند و بحث اینکه مذاکره ادامه پیدا نکند مطرح نیست .

محمداسماعیل کوثری اظهار کرد: مسئله این است که  در این رابطه به هیچ عنوان باج نخواهیم داد. اگر سلاح هسته ای بد است برای همه کشورها و خود آمریکا هم باید بد باشد. ما که سلاح هسته ای نمی خواهیم اما می‌خواهیم از تکنولوژی و فناوری و فواید هسته‌ای برای امور غیر نظامی استفاده کنیم.

آنها می گویند شما این تکنولوژی را نداشته باشید، می‌گویند در منطقه نفوذ نداشته باشید، موشک نداشته باشید. اگر قرار است ما موشک نداشته باشیم آنها هم نباید داشته باشند.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی آمد که تمام این حرفهای غیر منطقی را پشت سر بگذارد ما تحت هیچ شرایطی زیر بار حرف غیرمنطفی نمی رویم آنها می خواهند زور بگویند و بروی موضوعی پافشاری های بیخود کنند. می گویند شما نباید این تکنولوژی را داشته باشید ما نیز می‌گوییم شما برای خودتان این ها را مشخص می کنید، حق ما برخورداری از این تکنولوژی و سایر موضوعات است.

کوثری تصریح کرد: از مسایل حقوق بشری حرف می زنند عامل این همه جنایت در حال حاضر در افغانستان کیست؟ عامل بوجود آمدن طالبان در افغانستان کیست؟ آنها می گویند شما این جنایات ما را فراموش کنید و به هر آنچه ما می گوییم گوش دهید .

وی در پایان خاطر نشان کرد: مذاکره انجام می‌شود اما تا آنها نخواهند انصاف به خرج بدهند ما نیز زیربار نمی‌رویم .





این مطلب برایم مفید است




۰


نفر
این پست را پسندیده اند