لوگو سایت

میزان اثربخشی واکسن برکت بالای ۹۰ درصد است


به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما،  سید حامد حسینی با حضور در استودیو گفتگوی ویژه خبری درباره مقایسه واکسن برکت با نمونه‌های خارجی آن افزود: پلتفرم‌های مختلفی در تولید واکسن وجود دارد که واکسن کووایران برکت جزو پلتفرم‌های واکسن‌های ویروس کشته شده است که مشابه آن واکسن سینوفارم، سینوواک، بهارات است بنابراین واکسن برکت از پلتفرمی استفاده می‌کند که بشر تجربه بیشتری نسبت به آن دارد و عوارض آن را بیشتر می‌شناسد و با اطمینان بیشتری از این پلتفرم استفاده می‌کند.

وی افزود: عوارض واکسن برکت در مقایسه با واکسن‌های دیگر از قبیل واکسن‌هایی که با پلتفرم کشته شده بود به صورت مشابه است و طبق گزارش وزارت بهداشت که منتشر شده واکسن برکت جزو واکسن‌های کم عارضه بود.

وی ادامه داد: عوارض واکسن برکت در مقایسه با نمونه‌های خارجی کمتر بود که در داده‌های مطالعات فاز یک و دو، مقداری که الآن در جامعه مصرف می‌شود توسط ناظر خارجی و تیم پژوهشی نشان داده شده است.

وی افزود: مطالعات فاز یک در اواسط دی ماه شروع شد و اسفند ماه یک مطالعه فاز یک تکمیلی با گروه سنی بالاتر را شروع و مطالعه فاز دو را در اواخر اسفند ۹۹ آغاز و در ۲۶ خرداد فاز سه را شروع کردیم و تا الآن ۲۰ هزار داوطلب مطالعه فاز سه دز دوم واکسن را دریافت کردند و تا انتهای شهریور باید این داوطلبان را پیگیری کنیم و اولین زمانی که داده‌های اثربخشی را به سازمان غذا و دارو ارسال می‌کنیم انتهای شهریور است.

وی خاطر نشان کرد: نتایج دو مطالعه فاز یک و دو به صورت مقاله علمی فرآیند داوری آن انجام شده و در پایان شهریور بعد از اینکه نتایج را به سازمان غذا و دارو دادیم مقاله فاز سه را هم چاپ خواهیم کرد.

 حسینی گفت: مقاله فاز یک فایزر در ۴ می ۲۰۲۰ شروع و ۷ ماه بعد در ۱۷ دسامبر چاپ شد و فاز یک و دو واکسن بهارات در ۱۳ جولای ۲۰۲۰ شروع و شش ماه بعد در می ۲۰۲۱ چاپ شد. فرآیند چاپ مقاله زمان بر است.

رییس گروه دارویی برکت هم گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) پیشتاز حل مشکلات کرونا در کشور می‌باشد که در واردات و تولید واکسن اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

 حمیدرضا جمشیدی با حضور در استودیوی گفتگوی ویژه خبری یکشنبه شب شبکه دو سیما افزود: از ابتدای شیوع کرونا در کشور بلافاصله رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ستادی را تشکیل داد تا موضوع کرونا را با جدیت دنبال کند.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و گروه برکت مأموریت خاصی در کرونا نداشتند ادامه داد: بخش دارویی برکت می‌توانست به سمت تولید واکسن کرونا برود یا نرود که اجباری هم نداشت، اما با تشکیل این ستاد در همه مباحث کرونا درگیر شدیم.

وی گفت: در روز‌های اول، تولید واکسن در کشور روزانه ۲۰۰ عدد و نیاز کشور ده‌ها میلیون دز بود که با ورود ستاد به این موضوع میلیون‌ها واکسن برای اولین بار توسط ستاد وارد کشور شد و بعد خط تولید را راه اندازی کردیم.

وی افزود: هر دارویی که از هر جای دنیا وارد شد بلافاصله مجموعه دارویی ستاد وارد شد و آن دارو را تولید کرد.

 جمشیدی گفت: تاکنون حدود ۵۰ میلیون نفر با تلفن ۴۰۳۰ تماس گرفتند و در پیک‌های اولیه تا روزی ۴ هزار اپراتور پاسخگوی مردم بودند.

وی خاطر نشان کرد: تولید کیت تشخیص سریع بعد از ورود به بازار دنیا با فاصله یک ماه ستاد این کیت را تولید کرد و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به عنوان پیشتاز حل مشکلات موضوع کرونا می‌باشد که در واردات و تولید واکسن اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

رییس گروه دارویی برکت درباره منتشر نشدن مطالعات بالینی گفت: چاپ و انتشار مقاله کار راحتی نیست و ما اول داده‌های خام را در بخش حیوانی و بالینی منتشر کردیم و برای چاپ مقاله یک تیم ۱۰ نفره مستقر کردیم و دیروز این مقاله آماده شد و مقاله را برای ۱۰ مجله مهم دنیا ارسال می‌کنیم تا بتوانیم در یکی از این مجلات مقاله را چاپ کنیم البته ممکن است زمان بر باشد، چون اختیار چاپ مقاله با ما نیست.

حجم ویدیو: ۲.۱۹M
|
مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۲۸



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه