لوگو سایت

تشریح برنامه های وزیر پیشنهادی دفاع


به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح با حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تبیین قدرت علمی و فناورانه به عنوان یکی از ابعاد و مولفه‌های مهم قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران از تعامل هم‌افزایی با مراکز علمی تحقیقاتی و پژوهشی کشور به عنوان اولویت قدرت‌آفرین در وزارت دفاع یاد کرد.

 وی تصریح کرد: مولفه علم و فناوری نه‌تنها برای پیشرفت همه جانبه کشور در صحنه‌های داخلی حائز اهمیت است بلکه تبدیل آن به یک ثروت بالفعل مورد نظر بوده و از این مسیر می‌توان در صحنه‌های بین‌المللی و دیپلماتیک اهداف و منافع ملی را به دست آورد.

وزیر دفاع پیشنهادی دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: ناگزیریم منابع قابل توجهی را صرف تحقیقات، پژوهش، توسعه نوسازی و روزآمدسازی دانش و فناوری در مجموعه صنعت دفاعی نماییم.

امیر آشتیانی یادآور شد: هویت و استقلال جمهوری اسلامی ایران باعث شده که کشورهای صاحب دانش و فناوری نسبت به انتقال فناوری به جمهوری اسلامی ایران حساس شده و  با توجه به کینه‌توزی‌ها و دشمنی‌ها با ملت بزرگ ایران سد بزرگی را پیش روی ما ایجاد نمایند.

وی با تشریح هزینه‌های کسب دانش و فناوری در سطح ملی خاطرنشان ساخت: اگر این هزینه‌ها به خوبی مدیریت شوند یک سرمایه‌گذاری بسیار ارزشمند محسوب شده و رهاورد آنها نه‌تنها استقلال و امنیت، بلکه سرریزهای صنعتی فراوانی برای سایر حوزه‌های صنعتی ملی خواهد داشت.

شایان ذکر است که اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان این نشست سوالات و موضوعات مورد نظر خود را با وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم در میان گذاشتند.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه