لوگو سایت

همه مرزهای عراق بسته است


به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، از ابتدای شیوع ویروس کرونا محدودیت هایی در تردد زمینی مسافر در مرزها اعمال شد ولی با وجود توقفی که برای مدتی کوتاه برخی همسایگان در تبادل کالا ایجاد کردند یه مرور مبادلات تجاری با رعایت پروتکل های بهداشتی از سر گرفته شد.

اما در آستانه ایام تاسوعا و عاشورا جریان ورود مسافر از طریق مرزی زمینی مطرح بود که در این رابطه گمرک ایران تاکید کرد که هیچ امکانی برای خروج مسافران نیست و در رابطه با مرز مهران اعلام کرد که تبادل کالا تا پایان روز سه شنبه ادامه دارد و از روز چهارشنبه تا پایان روز جمعه متوقف خواهد ماند.

تازه ترین توضیحات لطیفی – سخنگوی گمرک – از این حکایت دارد که همه مرزهای زمینی با عراق برای مسافران بسته است و امکان تردد مسافران و زوار وجود ندارد.

این در حالی است که از زمان آغاز فراگیری کووید ۱۹ ممنوعیت برای تردد مسافر با عراق ایجاد شده و صرفا برای افراد دارای مجوز یا ویزای خاص مانند تجار، طلاب، دیپلمات ها، مهندسان و کارگران شاغل در عراق امکان تردد فراهم شده بود، بنابراین امکان تردد برای مسافران و زوار از مسیر زمینی فعلا فراهم نیست و در هنگام مراجعه به مرز  بازگردانده می شوند.

بر این اساس، همه مرزهای تجاری کشور با عراق در روزهای آتی  باز است و تبادل کالای تجاری صورت می گیرد و فقط در مرز مهران استان ایلام روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی مرز تجاری تعطیل می شود.

همچنین در مرز پرویزخان استان کرمانشاه با تصمیم مقامات استانی، از امروز تا اطلاع ثانوی افرادی هم که دارای مجوز تردد هستند ترددشان ممنوع است. پس از هموطنان درخواست می شود حتی افراد دارای مجوز به این مرز مراجعه نکنند.

به گفته لطیفی، در روزهای گذشته برخی از هموطنان با اخذ مجوز برای سفر به اقلیم کردستان عراق، قصد ورود غیر قانونی به بخش های عربی عراق  برای شرکت در مراسم تاسوعا و عاشورا درکربلای معلی را  داشتند که به دلیل ورود غیر قانونی دچار مشکلاتی در این کشور شدند، که نهایتا با تصمیم شورای تامین تا اطلاع ثانوی افراد دارای مجوز نمی توانند از این مرز به سمت اقلیم کردستان بروند.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه