لوگو سایت

خروج کامل شهروندان و نظامیان ترکیه از افغانستان


به گزارش آناتولی، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه امروز شنبه در مراسم استقبال از نظامیان بازگشته از افغانستان که در آنکارا برگزار شد، اعلام کرد: پرسنل و شهروندان کشورمان با پروازهایی که با ۸ فروند هواپیما و ۲ بالگرد انجام شد در کمتر از ۴۸ ساعت از کابل خارج شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، وزیر دفاع ترکیه در این مراسم که یاشار گولر، رییس ستاد نیروهای مسلح و همچنین دیگر فرماندهان نیروهای زمینی، هوایی و دریایی این کشور نیز حضور داشتند، گفت: خروج نظامیان ترکیه از افغانستان با ۸ فروند هواپیمایی که قبلا در تاجیکستان و پاکستان مستقر و یک پل هوایی بین کابل و اسلام آباد برقرار شده بود، صورت گرفت.

خلوصی آکار با بیان اینکه آغاز تخلیه نظامیان از ساعات پایانی روز ۲۵ آگوست با تایید و دستور رییس‌جمهور اردوغان آغاز شد، افزود: با وجود درگیری و تنش در فرودگاه کابل، تخلیه آرام طی مدت کوتاه بار دیگر قدرت نیروهای مسلح ترکیه را نشان داد.

این در حالیست که طالبان پیشتر به آنکارا هشدار داده بود که در صورت عدم تَرک افغانستان، همانند سایر نیروهای اشغالگر خارجی مورد برخورد این گروه قرار خواهد گرفت.

گفتنی است که با خروج «اشرف غنی» ریس جمهور پیشین افغانستان از این کشور، ۱۵ آگوست (یکشنبه، ۲۴ مرداد)، نیروهای طالبان وارد شهر کابل شده و قدرت را در این کشور به دست گرفتند.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه