لوگو سایت

تورم دست نشانه این بیماری های خطرناک است


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان مردم از دست خود برای کار‌های زیادی مانند رانندگی با ماشین، غذا خوردن، نوشتن و حمل وسایل استفاده می‌کنند؛ بنابراین دست‌های متورم ممکن است برخی مشکلات را در زندگی روزمره شما ایجاد کند.

دست‌های متورم می‌تواند آزاردهنده باشد و ممکن است شما را در انجام تعدادی از فعالیت‌ها ناتوان کند. شایع‌ترین علت تورم احتباس مایعات در بافت‌های دست است. علل تورم دست می‌تواند از چیز‌های ساده متفاوت باشد، یا می‌تواند نشانه‌ای از موارد جدی‌تر باشد.

وقتی صحبت از ورم می‌شود، ممکن است متوجه افزایش اندازه دست‌ها و انگشتان خود شوید و ممکن است پف کرده یا براق به نظر برسند. علاوه بر این، اگر فردی انگشتی را روی دست شما فشار دهد، ممکن است متوجه سوراخی در دست متورم شوید که رفع آن کمی طول می‌کشد.

علت تورم دست‌ها چیست؟

از آنجایی که دست‌های متورم می‌توانند نتیجه یک بیماری زمینه‌ای باشند، درک تفاوت بین تورم موقتی و تورم مزمن بسیار مهم است. تورم دست‌ها می‌تواند به دلیل تجمع مایع یا آرتروز در انگشتان و دست شما ایجاد شود. تورم موقت دست‌ها با تمرینات دست می‌تواند به سرعت از بین برود.

تورم مکرر دست‌ها می‌تواند مزمن باشد و می‌تواند نتیجه شکستگی استخوان یا آرتروز باشد. اگر این بیماری ناشی از عفونت باشد، ممکن است منجر به تب، لرز، گرما و قرمزی شود.

 



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه