لوگو سایت

این چایی ضد سنگ کلیه است


به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از سلامت نیوز ، حدود ۱۰ درصد از مردم جهان در برهه ای از زندگی خود سنگ کلیه را تجربه می کنند. این بیماری یکی از دردناک ترین بیماری هایی است که هر فردی ممکن است آن را تجربه کند و به طور مستقیم روند زندگی او را تحت تأثیر قرار می دهد.

بررسی ها نشان می دهد که نوشیدن قهوه و نوشیدنی های گازدار به مقدار فراوان به خودی خود باعث ایجاد سنگ کلیه می شود زیرا مواد غیرمغذی موجود در این نوشیدنی ها در جذب مواد مغذی توسط بدن تأثیر می گذارد.

اما محققان در تحقیقاتی که انجام داده اند، به این نتیجه رسیده اند که نوشیدن مقدار مناسب و اندازه ای از دو نوشیدنی قهوه و چای می تواند اثرات محافظتی در برابر ایجاد سنگ های کلیوی داشته باشند. به خاطر داشته باشید که مصرف کافئین خروج کلسیم، سدیم و منیزیم را از ادرار افزایش می دهد.

بنابراین، محققان اعلام کرده اند که مصرف نوع خاصی از چای می تواند از شما در برابر ابتلا به سنگ کلیه محافظت کند. آنها با بررسی انواع چای نشان دادند که چای سبز بیش از هر نوع چای دیگری می تواند این نقش محافظتی را در بدن ایفا کند.

آب موجود در چای به تولید ادرار در بدن کمک می کند که دفع موادمعدنی اضافی از بدن را تسهیل می کند. همپنین، آنتی اکسیدان های موجود در چای هم اثر پیشگیرانه دارند. اگر اهل نوشیدن قهوه هم هستید باید بدانید که مصرف اندازه این نوشیدنی به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مرگبار قلبی کمک می کند.

البته نکته ای که معمولا در مصرف انواع نوشیدنی های کافئین دار مانند انواع قهوه و چای توسط محققان مورد تأیید قرار می گیرد، میزان مصرف این نوشیدنی هاست و به عبارتی مانند تیغ دو لبه عمل می کنند به طوری که اگر بیش از اندازه مصرف شوند مضرات زیادی به دنبال دارد و چنانچه به میزان کافی مصرف شوند، می توانند خواص درمانی هم داشته باشند و مفید واقع شوند.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه