لوگو سایت

هر ایرانی صاحب پرونده سلامت الکترونیکی می شود


بهرام عین اللهی روز پنجشنبه ۱۱ شهریورماه در سفر به اردبیل و در دیدار با امام جمعه اردبیل وجود صف های طولانی برای واکسیناسیون را اسباب شرمندگی توصیف کرد و گفت: کار واکسیناسیون کار راحتی است و باید در همه استان ها ظرفیت واکسیناسیون افزایش یافته و به صورت ۲۴ ساعته این کار انجام شود.

وی ادامه داد: به هیچ وجه ظرفیت تزریق واکسن به میزان ۲۰ هزار نفر در روز در استان اردبیل قابل قبول نیست و بهتر است در کمتر از دو سه ماه در این استان آمار فوتی ها را به صفر برسانیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: در استان اردبیل برای افزایش تخت بیمارستان ها با احداث بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی و هزار تختخوابی کمک می کنیم تا تامین اعتبارات انجام شود که در این زمینه از ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیا نیز استفاده خواهد شد.

عین اللهی بیان کرد: روند فعلی واکسیناسیون قابل قیاس با هفته های گذشته نیست و حتی بهتر است برای از بین بردن صف های طولانی واکسیناسیون این کار در سه شیفت و به صورت ۲۴ ساعته انجام شود.

وی به طرح صدور کارت سلامت الکترونیکی برای ایرانیان اشاره کرد و گفت: بودجه وزارت بهداشت ۱۳۷ هزار میلیارد تومان است و ما از این منابع استفاده خواهیم کرد تا اجرای این سیستم جامع به سرانجام برسد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هفته آینده ۱۹ میلیون دز واکسن وارد کشور می شود.

هر ایرانی صاحب پرونده سلامت الکترونیکی می شود

عین اللهی همچنین در جریان بازدید از مرکز تجمیعی واکسیناسیون در مصلی اردبیل اظهار کرد: تنها راه کنترل بیماری کرونا گسترش واکسیناسیون در کشور است که حداقل جلوی مرگ و میرها را می گیرد.

وی با اظهار تاسف از آمار بالای فوتی ها در کشور و روند آزادهنده این مرگ و میر خاطرنشان کرد: با تاکید رئیس جمهور و دیگر مسئولان بدون محدودیت واردات واکسن در اولویت قرار گرفته و در مدت ۶ روز استقرار در وزارتخانه تمام هم و غم ما کمک به وفور واردات واکسن کرونا بوده است.

عضو کابینه سیزدهم گفت: در هفته آینده ۱۹ میلیون دزز واکسن وارد کشور خواهد شد و تا آخر شهریورماه این رقم به ۴۰ میلیون دز افزایش خواهد یافت.

عین اللهی تصریح کرد: همانطوری که در دوران دفاع مقدس همه پای کار آمدند امروز نیز باید از تمام ظرفیت کشور از مساجد و مدارس گرفته تا سالن های ورزشی برای واکسیناسیون استفاده کنیم و همه در این کار ثواب مشارکت کنند.

در سفر نیم روزه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عین اللهی علاوه بر دیدار با امام جمعه اردبیل و بازدید از مرکز تجمیعی واکسیناسیون در مصلی اردبیل با حضور در بیمارستان امام خمینی از بخش های کرونایی این بیمارستان بازدید و در جریان روند مداوا و بستری بیماران قرار گرفت.

وزیر بهداشت همچنین با حضور در جلسه شورای سلامت و ستاد مقابله با کرونا که بدون حضور خبرنگاران برگزار شد در جریان آخرین روند کنترل بیماری و واکسیناسیون در سطح استان اردبیل قرار گرفت.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه