لوگو سایت

جهان در اوایل سال آینده با بحران اقتصادی مواجه می‌ شود


به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بانک مرکزی روسیه روز شنبه در گزارش خود خاطر نشان کرد که سناریوی بحران مالی و اقتصادی جهانی شامل نوسانات در بازارهای مالی جهانی در سال ۲۰۲۲ می‌شود.  

در گزارش آمده است: در صورت بروز بحران جهانی، سیاست‌های بانکی و مالی آمریکا سخت‌تر می‌شود که باعث افزایش نگرانی سرمایه گذاران در مورد دورنمای بازگشت سرمایه خود خواهد شد.  

بانک مرکزی روسیه در گزارش خود گفته است که بر اثر بروز این وضعیت، سال ۲۰۲۳ با آغاز فروش گسترده دارایی‌های مالی دارای ریسک در بازارهای مالی و متشنج شدن وضع بازارهای مالی کشورهای دارای بدهی‌های بزرگ شروع می‌شود.

در این گزارش پیش بینی شده است که فعالیت‌های مالی در عرصه جهانی در سال آینده به شدت کاهش می‌یابد و این مساله باعث کاهش تقاضا برای خرید نفت و سقوط قیمت آن در بازار جهانی نفت تا بشکه ای ۴۰ دلار خواهد شد.  

بر اساس این پیش بینی قیمت نفت در بازار جهانی در سال ۲۰۲۴ شروع به افزایش خواهد کرد و به بشکه ای ۴۵ دلار خواهد رسید.  

بانک مرکزی روسیه همچنین پیش بینی کرده است که بخاطر وضعیت پیش آمده بر اثر همه گیری کرونا در روسیه، رشد تولید ناخالص ملی این کشور در سال ۲۰۲۲ نزدیک به صفر خواهد بود و در سال ۲۰۲۳ آهنگ رشد تولید ناخالص ملی روسیه سرعت می‌گیرد و به ۳.۵ تا ۴.۵ درصد خواهد رسید.

کمیته آمار دولتی روسیه به تازگی اعلام کرد که تولید ناخالص ملی این کشور در نیمه نخست سال جاری میلادی در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته ۴.۸ درصد رشد کرد.  

بحران مالی جهانی سال ۲۰۰۸ با حاد شدن بحران مسکن در آمریکا آغاز شد که در نهایت منجر به بدهکاری مردم به سیستم بانکی شد به‌طوریکه خانه‌های این افراد که به عنوان ضمانت در نظر گرفته شده بود، به نقدینگی تبدیل نمی‌شد. کل میزان وام داده شده در آمریکا ۱۲ تریلیون دلار است.

این بحران منجر به ورشکستگی چندین بانک و موسسه مالی بزرگ آمریکایی شد و در مجموع ۱.۳ هزار میلیارد دلار خسارت به بار آورد.

همینک نیز اقتصاد آمریکا با مشکلات عدیده‌ای مواجه‌ است و بازار و موسسات مالی این کشور تحت فشار زیادی قرار دارند.  

بدهی دولتی آمریکا به بیش از ۲۳ هزار میلیارد دلار رسیده است و این شاخص همچنان افزایش می‌یابد.  

«الکسی پوشکوف» سیاستمدار و سناتور روسیه اعلام کرد: آمریکا با بحران اقتصادی بزرگ مواجه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، پوشکوف رئیس کمیسیون امور سیاستگذاری اطلاعاتی شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) امروز (شنبه) در کانال تلگرام خود نوشت: آمریکا با بحران اقتصادی بزرگ همانند آنچه که در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ تجربه کرد، مواجه می‌شود.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه