طراحی دکوراسیون برای مغازه‌های مدرن


طراحی و دیزاین داخلی و بیرونی دکوراسیون مغازه‌های مدرن یکی از مهم‌ترین راه‌های جلب مشتری است. هر مغازه‌ای با توجه به کالایی که به فروش می‌رساند باید ویژگی‌های خاصی را برای جلب‌توجه مشتریان خود دارا باشد. تغییر دکوراسیون مغازه اگرچه در ابتدا پرهزینه به نظر می‌رسد، اما برای رونق کسب‌وکار باید هزینه کرد. روش‌های قدیمی دیگر پاسخگوی نیاز مشتریان برای خرید کالای موردنیاز جوابگو نیست. باید با توجه کیفیت کالایی که به فروش می‌رسانید فضای زیبا و مطلوبی را نیز برای مشتریان خود ایجاد کنید. از ایده‌های خلاقانه و زیبا برای طراحی دکوراسیون مغازه‌های مدرن استفاده کنید. با توجه به متراژ و کالاهای مغازه خود طرح‌های بسیاری را می‌توانید برای الهام در مجله‌های دکوراسیون بیابید. همچنین از ترفندهای خلاقانه برای استفاده از وسایل دست‌دوم و حتی بازیافتی برای طراحی مغازه خود می‌توانید استفاده کنید.
در ادامه سرفصل‌های زیر می‌توانند ایده‌های خوبی برای طراحی دکوراسیون مغازه‌های مدرن در اختیارتان قرار دهند.

  •  انتخاب رنگ مناسب برای مغازه
  •  استفاده از وسایل دست‌دوم
  •  طرح‌های زیبا برای ویترین

انتخاب رنگ مناسب برای مغازه

یکی از اصولی‌ترین و اساسی‌ترین انتخاب‌هایی که باید برای طراحی مغازه‌های مدرن انجام داد انتخاب تم اصلی و رنگ آن است. این انتخاب را می‌توانید به دو صورت انجام دهید: رنگ‌های خنثی و تم متناسب با کالاهای موجود در مغازه.
رنگ‌های خنثی این قابلیت را دارند که در هر دکوری امکان استفاده از آن‌ها وجود دارد. همچنین می‌توانید با استفاده از ترکیب‌های کلاسیک نیز تغییراتی اساسی در دکوراسیون مغازه‌های مدرن ایجاد کنید. رنگ کردن دیوارها و طبقه‌های مغازه و بازسازی آنچه در اختیاردارید مقرون ‌به‌ صرفه است و دکوراسیون مغازه‌های مدرن را برایتان به همراه خواهد داشت. یکی از ترکیب‌های کلاسیک که با کمی تغییرات می‌توان آن را به دکوراسیون مدرن تبدیل کرد، تم سیاه‌وسفید است. بهتر است برای القای مدرن از رنگ سفید به‌عنوان رنگ اصلی و از رنگ مشکی به‌عنوان رنگ مکمل استفاده شود. همچنین استفاده از تابلوها و کاغذدیواری‌های طرح دار می‌تواند به زیبایی مغازه شما اضافه کند. در این تم می‌توانید از رنگ‌های قرمز، سبز روشن یا طلایی نیز به‌عنوان رنگ‌های همراه استفاده کنید.

دکوراسیون مغازه‌های مدرن

انتخاب رنگ و تم اصلی مغازه را می‌توانید با الهام از کالاهای موجود در مغازه انجام دهید. مثلاً اگر مغازه شما در حوزه کودکان فعالیت می‌کند بهتر است از تم‌های شاد و رنگی برای دکوراسیون مغازه خود استفاده کنید. طرح‌های رنگین‌کمانی برای این‌جور مغازه‌ها ایده بسیار خوبی می‌تواند باشد. با مثلاً برای مغازه لوازم برقی خانگی می‌توانید با استفاده از رنگ‌های خنثی و کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های هندسی نسبت به تغییر دکوراسیون مغازه خود اقدام کنید یکی از بهترین انتخاب‌ها برای این مغازه کاربرد رنگ طبیعی چوب برای دکور و کف‌پوش است. نورپردازی یکی از نکات مهم در دکوراسیون مغازه‌های مدرن است که می‌توانید باراهنمایی متخصصان مربوطه نسبت به اجرای آن‌ها اقدام کنید.

طراحی دکوراسیون مغازه مدرن به میزان مراجعه مشتریان و رونق کسب‌ و کار بسیار کمک می‌کند.

استفاده از وسایل دست‌ دوم

ایده‌های استفاده از وسایل بازیافتی و دست‌دوم برای دکوراسیون مغازه‌های مدرن شاید عجیب به نظر برد اما طرح‌های زیبایی را با استفاده از این وسایل می‌توان ایجاد کرد. وسایلی مانند صندلی‌های چوبی یا فلزی، قاب‌های عکس کهنه و قدیمی، لوسترها و چراغ‌های کهنه را می‌توان باکمی بازسازی به دکوراسیون مغازه خود اضافه کنید. این ایده‌ها خصوصاً برای مغازه‌های کتاب‌فروشی، مبلمان، کافی شاپ و لباس‌فروشی بسیار کاربردی هستند. در این نوع طراحی می‌توانید وسایل دست‌دوم مورد نظر خود را خریداری و باکمی تغییرات ظاهر آن‌ها را به تم دکوراسیون خود نزدیک کنید. در لیست وسایل دست‌دومی که می‌توان برای دکوراسیون مغازه‌های مدرن وجود دارد گاهی اشیاء عجیبی مانند قایق‌های کهنه، پروانه چوبی هواپیما، پمپ‌بنزین و حتی کیوسک‌های قدیمی تلفن یافت می‌شود.

دکوراسیون مغازه‌های مدرن

در این روش طراحی داخلی مغازه تم دیوارها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در طراحی‌های نوین و مدرن دیگر از فضاهای تاریک و دلگیر خبری نیست بلکه در این طرح‌ها سعی شده است که با نور زیاد و رنگ‌های روشن توجه بیشتری را به خود جلب کنند. در مقابل با استفاده از آیتم‌های رنگی کوچک ، کمبود رنگ را جبران می‌کنند.

در دکوراسیون مغازه‌های مدرن می‌توانید برای کاهش هزینه‌ها از وسایل دست ‌دوم و بازیافتی به‌ منظور تزئینات داخلی استفاده کنید.

طرح‌های زیبا برای ویترین

به‌ منظور جذب مشتری برای محصولات خود ویترین زیبا و جذاب یکی از گام‌های اساسی برای تغییر دکوراسیون است. دکوراسیون مغازه‌های مدرن را می‌توان از ویترین‌های جدایشان شناسایی کرد. برای ویترین مغازه علاوه برقرار دادن المان‌هایی ازآنچه در داخل به مشتریان عرضه می‌کنید باید جذابیت‌های بصری بیشتری را نیز ایجاد کنید. یکی از روش‌های تزئین ویترین مغازه می‌تواند با توجه به فصل یا مناسبتی که در پیش است انتخاب شود. برای مثال استفاده از گل‌ها در بهار و درخت‌ها و برگ‌های خشک زرد و قرمز در پاییز می‌تواند ایده خوبی باشد.
قرار دادن دیوار کاذب یا حتی درهای چوبی برای جدا کردن ویترین از مغازه‌ ایده خوبی برای کنجکاو کردن مشتری و ورود به مغازه می‌تواند باشد. روی دیوار پشتی ویترین را می‌توانید با استفاده از نقوش هندسی یا پارچه‌های خاص تزئین کنید. قرار دادن جعبه‌های چوبی در کف به‌عنوان پایه برای کالاها نیز ایده خاصی است.

دکوراسیون مغازه‌های مدرن

در فروشگاه‌های لباس عموماً از مانکن‌ها برای ارائه لباس‌ها در ویترین استفاده می‌شود. نوع مانکن‌هایی که برای مغازه انتخاب می‌کنید نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. استندهای آویز فانتزی لباس نیز می‌تواند برای این منظور استفاده شود.
با استفاده از پرده‌ها و پارچه‌های خاص طرح دار نیز می‌تواند ویترینی خاص و شیک را طراحی کرد.
امروزه با توجه به انتخاب‌های فراوانی که مشتریان برای خرید محصولات موردنیاز خود دارند لازمه ایجاد طراحی خاص برای مغازه پررنگ‌تر شده است. هدف اصلی در طراحی دکوراسیون مغازه‌های مدرن ایجاد فضایی آرام و مطلوب در کنار عرضه محصول با کیفیت است. تغییرات دکوراسیون همیشه هزینه زیادی را با خود دارد اما در مقابل در مغازه‌ها می‌توان از نتیجه آن درآمد کسب کرد. همچنین برای کاهش هزینه‌ها می‌توانید تغییرات شگرفی را با هزینه معقولی اجرا کرد. برای مثال با تغییر رنگ دیوارها و قفسه‌ها می‌توانید نمای مغازه خود را به‌کلی تغییر دهید.

استفاده از وسایل دست‌دوم و بازیافتی در دکوراسیون مغازه‌های مدرن، ترند شده و در بسیاری از طراحی‌ها استفاده می‌شود. وسایلی مانند پاراون های طرح دار، صندلی، مبل‌های قدیمی و… را می‌توانید به‌عنوان تزئینات داخلی فروشگاه استفاده کنید. ویترین هر مغازه اولین چیزی است که توجه عابرین و مشتریان را به خود جلب می‌کند. بنابراین برای تزئین ویترین نیز به‌اندازه دکوراسیون داخلی باید به آن توجه کرد.



منبع: مجله آنلاین هومینگ

دیدگاه ها

mood_bad
  • بدون دیدگاه.
  • chat
    افزودن دیدگاه