لوگو سایت

جرئیات الزامی شدن ثبت نام سهامداران در سامانه سجام


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم ،مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: الزامی شدن ثبت نام سجام برای سهامداران حقیقی و حقوقی به صورت تدریجی، همراه با زمان بندی، در گروه های مختلف سنی و با هماهنگی شرکت های کارگزاری صورت خواهد گرفت.، حسین فهیمی افزود: در پی راه اندازی سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام)، بیش از ۳۹ میلیون نفر از فعالان بازار سرمایه در این سامانه ثبت نام کرده اند. این سامانه با هدف ایجاد زیر ساختی برای ارائه خدمات نوین به سهامداران به ویژه مشاهده دارایی‌ها  به صورت متمرکز، توزیع سود و برگزاری مجامع الکترونیکی راه اندازی شده است و افراد را از شناسایی های مشتری به صورت مکرر در کارگزاری ها و دیگر نهادهای مالی بی نیاز می کند.

 وی ادامه داد: بنابراین درخواست ما از فعالان حقیقی بازار سرمایه این است که به صورت داوطلبانه و در کوتاهترین زمان ممکن در سامانه سجام ثبت نام کنند تا بتوانیم خدمات کارآمدی را به آنها ارائه دهیم.

 فهیمی درخصوص اجباری شدن ثبت نام و احراز هویت سهامداران حقیقی در سامانه سجام تاکید کرد : با توجه به درخواست تعداد زیادی از شرکت های کارگزاری و تماس های مکرر سهامداران با مرکز تخصصی ارتباط با بازار سرمایه  مجدداً تاکید می کنم که فرایند الزامی شدن ثبت نام در این سامانه به صورت تدریجی و با تعیین مهلت کافی برای ثبت نام و احراز هویت خواهد بود تا نگرانی معامله کنندگان حقیقی در این زمینه برطرف شود.

مدیر عامل سمات درباره وضعیت هموطنان ایرانی مقیم خارج از کشور که در بازار سرمایه کشورمان سرمایه گذاری کردند، گفت: تا زمانی که مکانیزم قابل اتکایی برای احراز هویت الکترونیکی آنها مهیا نشده باشد، ثبت نام در سامانه سجام برای آنها الزامی نخواهد بود. 



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه