لوگو سایت

تاثیر طرح «ساماندهی بازار خودرو» در قیمت خودروهای داخلی + جدول


به گزارش اقتصادنیوز ؛ عدم تغییر قیمت سایپایی ها در بازار در حالی رقم خورد که امروز بازار دلار هم نوسان رو به پایین داشت. افت قیمت دلار از یک سو و باز شدن پرونده طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو در مجلس از سوی دیگر موجب شده تا قیمت در بازار پرتیراژهای سایپا استپ کند. به گفته فعالان بازار خودرو در صورت تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو شاهد افت چشمگیر قیمت در بازار خودرو خواهیم بود. عاملی که موجب شده تا خریداران و فروشندگان وارد بازار نشوند به همین دلیل فاز انتظاری به خود گیرند.

طرح ساماندهی بازار خودرو طی روزهای آینده در مجلس به رای گذاشته خواهد شد و در صورتی که بتواند پس از تصویب از سوی مجلس نظر نمایندگان را به خود جلب کند می تواند بازار خودرو داخلی را تحت تاثیر قرار دهد.

از سوی دیگر به گفته فعالان بازار خودرو طرح فروش فوق‌العاده ۴ محصول سایپا در سال ۱۴۰۰ که برندگان این قرعه کشی اعلام شدند. در این مرحله از فروش فوری شرکت سایپا ۴ محصول پرطرفدار خود  شامل «کوییک دنده ای (رینگ فولادی)»، «کوییکR»، «سایناS» و «کوییکS» را در برنامه فروش فوری خود قرار داد و براساس برنامه ریزی صورت گرفته از سوی این شرکت خودروهای پیش فروش شده ظرف ۹۰ روز به برندگان قرعه کشی تحویل داده خواهد شد. طرحی که موجب شده تا ترمز قیمت در بازار سایپایی ها فعلا کشیده شود.  

وضعیت محصولات سایپا در بازار

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییک R »،«کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا۲» و «ساینا» اشاره کرد.

توجه به روند بازار امروز محصولات سایپا بدون تغییر قیمت در بازار قیمت گذاری شدند و با این شرایط «کوییک معمولی» امروز در بازار ۱۷۰ میلیون تومان قیمت گذاری شد و «کوییک R» هم با قیمت ۱۷۶ میلیون تومانی در بازار عرضه شد.

از سوی دیگر براساس ارزیابی بازار خودرو امروز «تیبا صندوقدار» و «تیبا ۲» نیز بدون تغییر به ترتیب در بازار با قیمت ۱۴۹میلیون و ۱۵۹ میلیون تومان قیمت گذاری شدند. «ساینا» هم امروز ۱۵۹ میلیون تومان در بازار قیمت خورد.

همچنین با رصد بازار خودرو می‌توان گفت قیمت کارخانه ای شاهین نیز به ۲۹۱ میلیون تومان است. به گفته فعالان بازار خودرو هنوز قیمت بازاری این خودرو مشخص نیست و این افزایش تنها به قیمت کارخانه ای این خودرو باز می گردد. به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر این خودرو در بازار ۳۵۳ تا ۳۶۰ میلیون تومان قیمت گذاری می شود، اما با توجه به اینکه هنوز سند شاهین در رهن است و بسیاری تمایل به خرید و فروش های متفرقه ندارند نمی توان قیمت قطعی این خودرو را اعلام کرد.

سایپا 15

 



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه