لوگو سایت

سهمیه ۵هزار نفری تهران در اربعین ۱۴۰۰


به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، جلسه ستاد اربعین استان تهران عصر امروز به ریاست استاندار تهران و حضور معاونین استانداری و اعضای  ستاد اربعین برگزار شد.

انوشیروان محسنی بندپی، رییس ستاد اربعین استان تهران در این جلسه با بیان اینکه امیدوار بودیم امسال محدودیت‌های مربوطه در خصوص زیارت عتبات برای مشتاقان برطرف شود، گفت: یکی از شروط کشور عراق برای پذیرش زائرین و خادمین مواکب اربعین که در ستاد ملی کرونا نیز اعلام شد، آن است که زائران هر ۲ دُز واکسن را تزریق کرده و دارای کارت واکسن باشند و تا پایان این هفته دوز دوم افراد تزریق شود تا ایمنی لازم را ایجاد کند.

وی افزود: بر اساس ۳۰ هزار سهمیه کشور برای زیارت اربعین امسال تصمیم و برنامه‌ریزی اعضای کمیته‌های اینگونه است که حدود ۵ هزار نفر سهمیه استان تهران از سهمیه کلی خواهد بود.

استاندار تهران ادامه داد: در حوزه انتخاب مواکب برای حضور در مراسم اربعین نیز بایستی حوزه سلامت و خدمات آن‌ها بررسی شود. در بین موکب‌داران نیز نباید فردی که کارت واکسیناسیون ندارد به کشور عراق سفر کند.

محسنی بندپی ادامه داد: در صورت عدم رعایت شرایط مذکور زائران ناچار به برگشت می‌شوند.

 در این جلسه در خصوص برنامه‌‌ریزی و وظایف کمیته‌های مختلف ستاد از جمله کمیته بهداشتی و اتخاذ تمهیدات لازم برای حضور زائران بحث و گفتگو شد.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه