لوگو سایت

علت نوسانات شاخص کل بورس در روزهای اخیر چیست؟


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، عرفان هودی به نوسان این روزهای معاملات بازار سهام و ترس سهامداران از افت شاخص بورس اشاره و گفت: روندی معقول در وضعیت فعلی معاملات بازار سهام حاکم است، طبیعت معاملات بورس بدین صورت است که شاخص بورس بتواند کف محکمی را از خود بسازد تا از این طریق شاهد فراهم شدن زمینه‌های لازم برای حمایت دوباره از روند صعودی بازار باشیم.

 وی با بیان اینکه بهترین محدوده برای کف سازی شاخص کل بورس، کانال یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحد تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد است، اظهار داشت: در حال حاضر نیز بازار به دنبال چنین اتفاقی است و در این محدود نوسان می‌کند.

هودی روند نزولی شاخص کل بورس در برخی از روزهای معاملاتی بازار را یادآور شد و افزود: از نظر تحلیل های تکنیکالی، نیاز کنونی معاملات بازار سهام این است که شاخص کل به لحاظ زمانی برای مدتی موقت در محدوده‌های فعلی باقی بماند.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: فعالان حاضر در بازار در وضعیت فعلی بازار و به منظور جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی می‌توانند به صورت تک سهم، معاملاتی را در این بازار انجام دهند تا در نهایت از این برهه عبور کنیم و بعد از آن با انتخاب سهام درست، سرمایه های خود را وارد بازار سهام کنند.

وی تاکید کرد: تا چند روز آینده نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی را از وضعیت بازار ارائه داد، بلکه اکنون معاملات بازار به منظور کف سازی مهم روندی خنثی را در پیش گرفته است.

هودی با بیان اینکه سهامداران در وضعیت فعلی بازار نباید نگرانی چندانی را از نوسان‌های ایجاد شده در بازار داشته باشند، افزود: افت و خیزهای موجود در بازار بعد از حدود سه ماه روند صعودی و نزدیک شدن شاخص کل بورس به کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد طبیعی است که با عبور از این کانال می توان شاهد روزهای بهتر در معاملات بازار سهام باشیم.

هودی به تاثیر مهم تصمیمات دولت و تیم اقتصادی در زمینه نرخ ارز تاکید کرد و گفت: تصمیمات اتخاذ شده در خصوص نتیجه مذاکرات وین و بازگشت آمریکا به برجام از جمله مسایلی هستند که می‌توان تاثیر مستقیم آن را در معاملات بازار مشاهده کرد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه این مسایل هر یک به تنهایی تاثیر خود را در معاملات بازار خواهند گذاشت، اظهار داشت: باید منتظر ماند و شاهد شفاف سازی های صورت گرفته نسبت به اتخاذ تصمیمات اثرگذار در بازار بود و در انتها نسبت به آینده این بازار پیش بینی دقیقی را ارائه کرد.

  بیشتر کارشناسان حاضر در بازار معتقدند که بازار سهام تا پایان سال جاری تحت تاثیر تورم موجود در اقتصاد کشور، روند مثبتی را تجربه کرده و صعودی باشد.

شاخص کل در بازار بورس امروز (سه‌شنبه، ۱۶ شهریورماه) ۱۵ هزار و ۳۹۷ واحد کاهش داشت و در نهایت در کانال یک میلیون و ۵۲۳ هزار واحدی قرار گرفت.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه