لوگو سایت

اعلام جزئیات طرح امنیتی ویژه اربعین از سوی عراق


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری واع عراق اعلام کرد، فرماندهی عملیات بغداد امروز (چهارشنبه) از جزئیات طرح امنیتی ویژه اربعین پرده برداشت و موعد اجرای آن را مشخص کرد.

احمد سلیم، فرمانده عملیات بغداد خاطرنشان کرد، عراق طی سه هفته آتی شاهد زیارت میلیونی در اربعین حسینی خواهد بود.

وی در ادامه افزود، فرماندهی عملیات بغداد در مرحله آماده‌سازی اجرای طرح امنیتی ویژه است.

احمد سلیم همچنین تصریح کرد، این طرح یک هفته قبل از اربعین اجرا خواهد شد و بستگی دارد به این‌ دارد که زائران پیاده می‌آیند و یا با وسیله نقلیه. 

وی گفت، فرماندهی عملیات بغداد در حال حاضر در حال تقسیم مسؤولیت‌ها در شمال و شرق بغداد است که شاهد حضور تعداد زیادی زائر به سمت کربلای مقدس است.

سلیم ادامه داد، امنیت این راه‌ها برای زائران پیاده و یا سواره تامین خواهد شد و این طرح امنیتی از چندین محور اجرا می‌شود و شامل تلاش برای کاهش بسته شدن مسیرها یا بسته شدن بخشی از مسیر حرکت زائران است.

وی همچنین تاکید کرد، برنامه‌ای برای حمایت از طرح امنیتی وجود دارد و وزارت دفاع و وزارت کشور اقدام به تقویت یگان‌های فرماندهی عملیات بغداد خواهند کرد تا با پشتیبانی نیروی هوایی و ارتش علاوه بر فعالسازی اطلاعات برای نظارت بر مسئولیت‌ها، امنیت را برقرار کنند. هماهنگی با دو استان دیالی و صلاح‌الدین به سمت مرزهای بابل و کربلا وجود دارد.

فرماندهی عملیات بغداد عنوان کرد، چند روز پیش کنفرانسی برای صاحبان موکب‌های ثبت نام شده در مسیر زائران برگزار شد و دستور داده شد صاحبان موکب‌ها باید پروتکل‌های بهداشتی و اقدامات توصیه شده توسط کمیته بهداشت و سلامت در خصوص ویروس کرونا را رعایت کنند.

وی در پایان اظهار کرد: تعداد زیادی از سازمان‌های بشردوستانه با همکاری بخش‌های نظامی اقدام به توزیع ماسک و ضدعفونی‌کننده‌ها کرده‌اند و ما بر لزوم پایبندی به تدابیر پیشگیرانه مربوط به کرونا تاکید می‌کنیم.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه