لوگو سایت

دو نیمه متفاوت بورس در هفته سوم شهریور


به گزارش اقتصادنیوز، شاخص کل بورس پایتخت در هفته اخیر رشد اندکی داشت. در حالی که در اولین روز هفته رشد ۲۰ هزار واحدی داشت اما در پایان هفته نسبت به آخرین روز کاری هفته قبل تنها ۵ هزار واحد بالاتر ایستاد. علاوه بر این رشد شاخص هم وزن بیش از شاخص کل بود.

بورس

بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته ۲ هزار و ۹۴۸ واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۵۲۶ هزار واحد رسید اما نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۵ هزار و ۳۸۲ واحد بالا‌تر ایستاد تا بازدهی هفته شاخص بورس مثبت ۰.۳۵ درصد شود.

روند شاخص کل هم‌وزن

در هفته اخیر شاخص کل هم‌وزن نیز رشد کرد و در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۱۰ هزار و ۷۲۳ واحد بالا‌تر ایستاد و به رقم ۴۶۶ هزار و ۹۵ واحد رسید و بازدهی مثبت ۲.۳۵ درصدی را ثبت کرد.

بورس

کاهش میانگین هفتگی ارزش معاملات

در هفته اخیر، کمترین رقم ارزش معاملات کل در روز چهارشنبه بود که ارزشی معادل ۱۴ هزار و ۴۲۳ میلیارد تومان داشت و بالاترین رقم هفته روز دوشنبه محقق شد که به رقم ۲۹ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان بالغ شد. میانگین ارزش معاملات کل هفته ۲۲ هزار و ۹۵ تومان بود که نسبت به رقم ۲۳ هزار و ۷۸ میلیاردی هفته پیشین، افت ۴ درصدی داشته است.

نزول میانگین هفتگی ارزش معاملات خرد

در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۹ هزار و ۹۱۵ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۱۳ هزار و ۵۱۷ میلیاردی هفته پیشین، افت ۲۶ درصدی داشته است.  بالاترین رقم هفته ۱۱ هزار و ۵۶۳ میلیارد تومان بود که در روز دو‌شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم نیز به روز چهار‌شنبه برمی‌گردد که ۷ هزار و ۷۲۶ میلیارد تومان بود.

افت ۸۸ درصدی میانگین ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر ۷۶ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین ۵۹۹ میلیارد تومان کمتر بود و افت ۸۸ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۱۲۶ میلیارد تومان بود که در روز ‌سه‌شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز ‌‌‌شنبه برمی‌گردد که ۶ میلیارد تومان بود.

کاهش ۲۴ درصدی میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر ۷۰۱ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۲۲۷ میلیارد تومان کمتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۲۴ درصد کاهش یافته است. بالاترین رقم هفته هزار و ۸۵ میلیارد تومان بود که در روز یکشنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز چهارشنبه برمی‌گردد که ۳۵۴ میلیارد تومان بود.

ورود پول حقیقی

در هفته اخیر در ۳ روز ابتدایی معاملات بازار شاهد ورود پول حقیقی بودیم اما در ۲ روز پایانی هفته ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد. در مجموع کل هفته ۴۲۸ میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد و میانگین هفته ورود پول حقیقی ۸۵ میلیارد تومان بود.

 

 



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه