لوگو سایت

شفاف سازی نظام تولید و توزیع از طریق سامانه جامع تجارت


به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران،  تابش معاون رییس سازمان حمایت و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما در خصوص سامانه جامع تجارت گفت: با توجه به دستور رییس جمهور و طبق برنامه‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص ساماندهی سامانه‌های تولید، توزیع و عرضه کالا و خدمات، سامانه جامع تجارت با هدف شفاف سازی نظام تولید و توزیع کشور به مرحله اجرا رسیده است و اولین جلسه استقرار این سامانه  برای ۷ قلم کالا در محل سازمان حمایت برگزار شد.

او افزود: تکالیف متولیان تولید و دستگاه های تولید مشخص شده و  شناسه دار شدن کالای مشخص شده تا هفته آینده انجام می گیرد و هر هفته روز چهارشنبه این جلسه  برگزار می شود و تعداد کالاهای ثبت شده در این سامانه افزایش می یابد.

تابش گفت: استقرار این سامانه به بهبود نظارت سازمان حمایت و سازمان های صمت کمک می کند و اکنون ۱۰۰ درصد سامانه به لحاظ فنی مهیا است و ما از سایر سامانه ها  نیز استفاده می کنیم.

این مقام مسئول بیان کرد:  سامانه جامع تجارت  ابزاری برای قابل رصد کردن کالا است تا صاحب کالا مشخص شود و  احتکار و دلالی را  از بازار حذف می کند با اجرای آن می توانیم جلوی عرضه خارج از شبکه را بگیریم.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه