لوگو سایت

بازدید هوایی رئیسی از معادن زغال‌سنگ «طبس»


آیت‌الله رئیسی از معادن زغال‌سنگ پرورده طبس به صورت هوایی بازدید کرد و همچنین برای شنیدن مشکلات معادن و معدن‌کاران این شهرستان در جمع کارگران معدن پروده طبس حاضر و با آن‌ها به گفت‌وگو پرداخت.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در سومین سفر استانی خود و در سفری از پیش اعلام نشده از طریق شهرستان طبس وارد استان خراسان‌جنوبی شد.

وی در بدو ورود به فرودگاه طبس از سوی استاندار خراسان‌جنوبی و جمعی از مسئولان ارشد استان مورد استقبال قرار گرفت و در نخستین برنامه در امامزاده حسین بن موسی‌الکاظم(ع) طبس با مردم این شهرستان دیدار و سپس از معادن زغالسنگ پروده طبس بازدید کرد.

بازدید آیت‌الله رئیسی از معادن زغال‌سنگ پرورده طبس به صورت هوایی بود و همچنین برای شنیدن مشکلات معادن و معدن‌کاران این شهرستان در جمع کارگران معدن پروده طبس حاضر و با آن‌ها به گفت‌وگو پرداخت.

شهرستان طبس با دارا بودن ۲۹ معدن در حوزه زغال سنگ نقش مهمی را در تولید این ماده معدنی و صادارت آن به خارج از کشور دارد و ایجاد زیرساخت‌های معادن توسط دولت شامل خط ریلی، راه دسترسی، برق، آب و مخابرات برای توسعه معادن از جمله مهم‌ترین درخواست‌های مطرح شده در این بازدید بود.

طبس بزرگترین و مهم‌ترین شهرستان معدنی خراسان‌جنوبی است که حدود ۷۶ درصد ذخایر زغالی کشور را در خود جای داده و بزرگترین حوضه زغال‌سنگ کُک‌شو ایران در این منطقه است.

حوضه زغال‌دار طبس با وسعتی بیش از ۳۰ هزار کیلومتر مربع و ذخیره اکتشافی ۲.۷۵ میلیارد تن زغال‌سنگ کک‌شو و حرارتی، غنی‌ترین و بزرگترین ناحیه زغالی ایران محسوب می‌شود.

ناحیه پروده با وسعت ۱۲۰۰ کیلومتر مربع و ذخیره زمین‌شناسی ۱.۱ میلیارد تن زغال‌سنگ کک شو یکی از ۴ ناحیه زغالی طبس و بزرگترین حوضه زغال‌سنگ کک‌شو ایران است.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه