لوگو سایت

بی اعتنایی قیمت طلا به علامت صعود/ قیمت بیت کوین بالا می رود؟


بر اساس گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا در تلاش است تا در سطح ۱۸۰۰ دلار در هر اونس باقی بماند حتی در شرایطی که فشار تورم بیش از حد انتظار افزایش پیدا کرده است.

روز جمعه ، وزارت کار ایالات متحده اعلام کرد که شاخص قیمت تولید کننده (PPI) 0.7 درصد افزایش یافته است 

 پس از افزایش ۱.۰ درصدی این شاخص در ماه جولای(تیر) ؛  پیش بینی اقتصاددانان برای افزایش ۰.۶ درصدی در ماه بعدی بود و این پیش بینی ، داده ها را داغ تر از حد انتظار کرد.

در سال جاری ، تورم اصلی به رکورد دیگری رسید و به ۸.۳ درصد افزایش یافت. این گزارش می گوید «این بزرگترین رشد از زمان محاسبه داده های ۱۲ ماهه در نوامبر ۲۰۱۰ است.»

با نگاهی به قیمت تولیدکنندگان اصلی ، که هزینه های ناپایدار مواد غذایی و انرژی را لحاظ نمی کند، این شاخص در ماه گذشته پس از افزایش ۱ درصدی در ماه جولای ۰.۶ درصد افزایش یافت. داده های تورم اصلی نیز داغ تر از انتظار بود و پیش بینی های اجماعی افزایش ۰.۵ درصدی را داشت.

در سال جاری ، PPI اصلی مطابق انتظارات ۶.۷ افزایش یافت.

قیمت طلا واکنش چندانی به داده های تورم عمده فروشی نشان نمی دهد. هر اونس طلای دسامبر(دی) آخرین بار در روز معادل ۰.۲۲ درصد کاهش با ۱.۷۹۶.۱۰ دلار معامله شد.

برخی از تحلیلگران بازار گفته اند که طلا برای جلب هرگونه علاقه جدید روند صعودی تلاش می کند زیرا داده های تورم بیشتر می تواند فدرال رزرو را مجبور کند تا سیاست پولی خود را زودتر از آنچه انتظار می رود ، تشدید کند.

gold

آینده روشن بیت کوین

بار دیگر ، بیت کوین پس از تجربه دوباره روند نزولی، در میانگین متحرک بحرانی ۲۰۰ روزه، حدود ۴۶ هزار دلار حمایت کرد. اگرچه نمودارهای کوتاه مدت نزولی به نظر می رسند ، اما روند کلی در داده های بنیادی ، فنی و زنجیره ای همچنان صعودی است ، و نشان می دهد که بیت کوین در چند ماه آینده به احتمال زیاد بالاتر خواهد رفت.بیت کوین در آخرین روز بازارهای جهانی با روند کاهشی دوباره رو به رو شد. 

coindesk-BTC-chart-2021-09-10

 

 

 



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه