لوگو سایت

رئیسی، سنت قدیمی ایرانی را احیا می‌کند


به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از خبرنگار مهر، حمید ملانوری جمعه شب در نشست شورای اداری استان که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: بخش‌های کشاورزی، معدن، گردشگری و مرز از فرصت‌های اقتصادی استان هستند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های محصولات استراتژیک استان بیان داشت: ۷ هزار تن عناب، ۲۲ هزار تن زرشک و ۶۷ تن زعفران در این استان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه ارزش افزوده محصولات استان بسیار ناچیز است، عنوان کرد: باید در زمینه فرآوری و صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی این استان گام برداریم.

ملانوری معادن را از محورهای توسعه استان دانست و بیان داشت: ۴۸ نوع کانی معدنی در این استان وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت‌ها برای تحول اقتصادی و اشتغال استان بهره برد.

وی با بیان اینکه استان در حوزه گردشگری ۴ اثر ثبت جهانی و ۹۴۰ اثر ثبت ملی دارد، عنوان کرد: ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان داریم که ۴ گذرگاه مرزی وجود دارد و به دلیل مخالفت‌های دولت قبلی افغانستان تنها مرز ماهیرود فعال بوده است.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه با حمایت‌های دولت و تلاش مسئولان سه بازارچه گلورده، یزدان و دوکوهانه تا سه هفته آینده فعال خواهند شد.

به گفته وی هم اکنون مرز یزدان در زمینه خرده فروشی فعال شده است.

ملانوری با بیان اینکه ۹ شهرستان استان از مناطق کم برخوردار است، بیان داشت: در قالب اختیاراتی که دولت تفویض نماید، استان می‌تواند در یک بازه زمانی ۳-۴ ساله از محرومیت خارج شود.

وی با اشاره به تشکیل ستاد توسعه خاوران در استان عنوان کرد: این ستاد در راستای محور شعار سال و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای هم افزایی دستگاه‌ها و شکستن بروکراسی‌های اداری تشکیل شده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به صدور مجوزهای بی نام و آماده برای سرمایه گذاری بخش خصوصی گفت: برای درخواست‌های سرمایه گذاری بدون مجوز نیز در استان تعهد ایجاد کرده‌ایم که ظرف مدت دو هفته به سرانجام برسد.

وی از جذب ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان خبر داد و افزود: باندهای دوم جاده‌های مواصلاتی به دلیل وسعت استان و قرار گرفتن استان در مسیر محورهای ترانزیتی کشور، نیاز به کمک دارد.

ملانوری خواستار تزریق اعتبار به کارگاه‌های راهسازی شد و گفت: تسریع در پروژه راه آهن استان نیازمند دستور ویژه رئیس جمهور است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ۹۹ درصد نقاط شهری و ۷۵ درصد نقاط روستایی از آب شرب سالم برخوردار هستند، عنوان کرد: در تابستان امسال با راه اندازی قرارگاه آب، آبرسانی سیار را بدون کمترین مشکلی انجام دادیم. براساس دستور ویژه رئیس جمهور ستاد احیای قنوات در خراسان جنوبی شکل می گیرد.

 

به گفته وی ۱۰۰ درصد نقاط شهری و ۹۶ درصد مناطق روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند.

ملانوری از توزیع ماهانه ۲۲ هزار تن نهاده دامی در استان خبر داد و افزود: ستاد احیای قنوات بنا به پیشنهاد رئیس جمهور در خراسان جنوبی شکل می‌گیرد.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه