لوگو سایت

توقف انتقال مردم افغانستان به آمریکا


«جن ساکی» درباره علت توقف انتقال افغان‌ها به آمریکا اظهار کرد: پروازها به دلیل شناسایی چهار مورد سرخک در بین افغان هایی که اخیرا وارد آمریکا شدند، به درخواست مرکز کنترل و پیشگیری به صورت موقت متوقف شده است.

سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد؛ این افراد قرنطینه شدند و بر اساس دستورالعمل سلامت عمومی، مرکز کنترل و پیشگیری در حال بررسی موضوع است.

جن ساکی اضافه کرد که همه افغان هایی که وارد می شوند، باید به عنوان شرط ورود به آمریکا واکسن سرخک دریافت کنند.

به گفته “ران کلین” رئیس کارکنان کاخ سفید، ۱۲۴ هزار شهروند آمریکایی، افغانستانی و کشورهای دیگر در عملیات تخلیه نیروها از افغانستان تا مهلت ۳۱ اوت (۹ شهریور) خارج شدند.

پیش از این، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که ۲۱ آمریکایی جامانده پس از خروج نیروهای آمریکایی در ۳۱ اوت (۹ شهریور) از افغانستان خارج شدند.

«امیلی هورن» در بیانیه‌ای اعلام کرد؛ دولت آمریکا شرایط خروج شهروندان آمریکایی را با یک پرواز چارتری هواپیمایی قطر و همچنین از طریق مسیر زمینی تسهیل کرد و این افراد از کابل به یک کشور همسایه منتقل شدند.

این مقام کاخ سفید تصریح کرد که هواپیمایی قطر ۱۹ شهروند آمریکایی از جمله ۱۱ نفر را که دارای مجوز اقامت دائمی در آمریکا هستند، از افغانستان از طریق هواپیمایی قطر و دو نفر دیگر را از طریق زمینی از این کشور خارج کرده است.

سرخک، دلیل توقف انتقال افغان‌ها به آمریکا



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه