لوگو سایت

قیمت هر دز واکسن سینوفارم چقدر است؟


به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ وی ادامه داد: واردات واکسن تاکنون بیشتر از کانال هلال احمر انجام شده و تا امروز ۳۰ میلیون دز واکسن به کشور وارد شده است. همچنین از طریق سایر منابع هم بیش از ۲۰ میلیون دز واکسن وارد کشور شده است. بیش از ۶۰ درصد واکسن‌های وارداتی مربوط به جمعیت هلال احمر بوده است.

همتی در مورد قیمت هر دز واکسن سینوفارم گفت:چینی‌ها بیش از ۵۰۰ میلیون دز از واکسن سینوفارم به مردم خود تزریق کرده اند.

وی افزود:واکسن سینوفارم که به کشور وارد می‌شود مورد تائید سازمان جهانی بهداشت و تولید پکن است. این واکسن را بدون واسطه از کارخانه تهیه می‌کنیم.تمام واکسن های وارداتی هلال احمر از سایت پکن و با قیمت ۹ دلار خریداری می شود که چینی ها قول داده اند در ماه اکتبر کاهش قیمت داشته باشند.

همتی ادامه داد:همه واکسن‌هایی که وارد کشور می‌شود مورد تایید وزارت بهداشت است.رئیس جمهور جدید شخصا با چین، روسیه و سایر کشورها تماس گرفت و این روند برای واردات واکسن خیلی کمک کرد.

وی بیان کرد:وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در اعطای مجوز به بخش خصوصی سرعت عمل داشتند و پیش از این بخش خصوصی و نیمه دولتی توفیقی در واردات واکسن نداشتند.

همتی ادامه داد:در مورد واردات واکسن هم شخص رئیس‌جمهور و هم وزیر امور خارجه و وزیر بهداشت با پیگیری‌های انجام شده تلاش می‌کنند، واکسن به کشور وارد شود. همچنین بانک مرکزی هم با تامین منابع ارزی در ورود واکسن به کشور موثر است. سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر و بخش بازرگانی این مهم را انجام دادند.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: تا پایان شهریور ماه هم ۱۰ میلیون دز واکسن وارد کشور می‌شود. همچنین در مهرماه ۳۰ میلیون دز و در آبان هم ۳۰ میلیون دیگر واردات خواهیم داشت. خوشبختانه هم در داخل و هم در خارج به وعده‌ها عمل شده و روند خوبی را از اردیبهشت برای ورود واکسن به کشور را شاهد بودیم.

واردات واکسن برای رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال

همتی درباره واردات واکسن برای رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال گفت: از آنجایی که بحث بازگشایی مدارس در مهر و آبان مطرح بود، تاکید رئیس جمهور هم بر واردات واکسن برای این رده سنی است؛ بنابراین ۱۰ میلیون دز واکسن برای این رده سنی به کشور وارد می‌شود. اما باید درنظر داشت که برای رده سنی زیر ۱۲ سال تاکنون هیچ واکسیناسیونی تولید نشده به جز کوبا که از سنین دو سال به بالا واکسیناسیون را آغاز کرده است؛ بنابراین اگر این ۱۰ میلیون دز واکسیناسیون وارد شود می‌توان به بحث بازگشایی مدارس در آبان ماه امیدوار بود.

وی با بیان اینکه که همه واکسن‌هایی که تا به حال به کشور وارد شده و در کشور تولید شده است به تایید وزارت بهداشت رسیده است، گفت: واکسن‌هایی که ورودش به کشور راحت بود و به تایید وزارت بهداشت هم رسیده بود، به کشور وارد شده است. ما به عنوان جمعیت هلال احمر طبیعتاً به دنبال برند‌هایی هستیم که هم به تایید سازمان بهداشت جهانی برسد و هم اثربخشی آن‌ها در مقیاس بالا به ثبت رسیده باشد.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه