لوگو سایت

زمزمه های راضی شدن یک شرکت برای خرید امتیاز تراکتور / تبریزی ها به ساحل آرامش می رسند؟


به گزارش اقتصادآنلاین، اوضاع نابسامان تراکتور در ماه‌های اخیر که منجر به تعلیق چند روزه فعالیت باشگاه شد، این تیم محبوب تبریزی را در آستانه انتقال مالکیت قرار داده و به نظر می‌رسد این ماجرا که که از سال گذشته زمزمه­های آن به گوش می­رسید، در آستانه نهایی شدن است. شنیده‌ها‌ حاکی از آن است که محمدرضا زنوزی موافقت خود را برای انتقال مالکیت اعلام کرده و با توجه به شرایط پیش آمده خودش هم دیگر تمایلی به ادامه کار ندارد و انتقال موقتی باشگاه به هیات فوتبال استان در روزهای گذشته در واکنش به اعتراض هواداران هم در همین راستا صورت گرفته است. زنوزی قصد ادامه فعالیت در باشگاه را نداشت ولی طی جلساتی که با مسئولان استانی و مدیران باشگاه برگزار شد قرار بر این شد که تا پایان بازی آسیایی مقابل النصر این همکاری ادامه داشته باشد تا پس از آن فکری برایش صورت بگیرد.

در حال حاضر پس از بررسی‌های انجام شده مسئولان استانی به این نتیجه رسیدند که بهترین گزینه برای مالکیت تراکتور، مجموعه مس‌ سونگون است که از پشتوانه مالی و تجربه ورزشی خوبی برخوردار است. مسی‌‌ها البته تا کنون بارها اعلام کردند که تمایلی برای خرید امتیاز تراکتور و تیم داری در فوتبال ندارند ولی با توجه به شرایط پیش آمده در روزهای اخیر جلساتی میان اعضای مجلس، استانداری، فرمانداری، اداره ورزش و جوانان استان، هیات فوتبال استان، مسئولان باشگاه و نمایندگان مالک، مدیرعامل شرکت ملی مس و وزیر صمت انجام شده تا شرایط جدیدی شکل بگیرد و این انتقال امتیاز هرچه زودتر انجام شود و تراکتور آماده حضور قدرتمند در لیگ جدید شود.

یکی از مشکلاتی که تا کنون سر راه انتقال امتیاز بوده، بدهی سنگین تراکتوری‌ها است که به گفته مسئولان باشگاه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

این موضوع باعث شده انتقال امتیاز به مشکل بخورد چرا که نه مس و نه هیچ خریدار دیگری حاضر نیست چنین رقم سنگینی مربوط به گذشته را تقبل کند و برای انتقال مالکیت نباید هیچ گونه بدهی قبلی وجود داشته باشد. از طرفی پرونده‌های موجود می‌تواند هرکدام در آینده دردسرساز شود.

طی جلساتی که برگزار شده قرار است بخشی از این مطالبات از سوی زنوزی پرداخت شده و بخشی از آن هم به واسطه کمک‌های مالی مسئولان استانی برطرف شود و تا حد ممکن هم طی جلساتی که با طلبکاران داخلی گذاشته می‌شود از آنها تخفیف گرفته شود تا این مشکل حل شود. در این میان دردسر اصلی بسته بودن پنجره نقل و انتقالات است که اجازه جذب بازیکن جدید به تراکتوری‌ها نمی‌دهد و باید برای فصل جدید هرچه زودتر در مورد آن اقدام کنند.

البته شنیده‌ها از تبریز حاکی از آن است که تراکتور در صورت رفع مشکلات بدهی یک خریدار دیگر هم به جز مس سونگون دارد که در دست بررسی است ولی با توجه به تجربیات خصوصی سازی و مالکیت تراکتور، تمایل چندانی به ادامه این روند وجود ندارد و اصرار مسئولان بر این است که مس سونگون برای انتقال امتیاز وارد شود تا پشتوانه قدرتمندی برای این باشگاه باشد.

اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و تصمیمات گرفته شده تغییر نکند به احتمال زیاد بعد از دیدار تراکتور مقابل النصر، اقدامات لازم برای انتقال امتیاز انجام خواهد شد و اگر تا آن زمان اقدامی برای مشکلات یاد شده انجام شود تراکتور هرچه زودتر با این انتقال امتیاز مواجه شده تا برای فصل جدید آماده شود. هرچند که بسیار بعید به نظر می­رسد با وضعیت فعلی، تراکتور در آسیا نتیجه خوبی کسب کنند.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه