در پی ضرب الاجل ۳۱ اوت (۹ شهریور) جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، همه نیروهای این کشور پس از دو دهه از افغانستان خارج شدند اما به دلیل خروج شتابزده دولت بایدن ، برخی اتباع آمریکایی در این کشور جا ماندند.

امیلی هورن سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد دولت آمریکا شرایط خروج شهروندان آمریکایی را با یک پرواز چارتری هواپیمایی قطر و همچنین از طریق مسیر زمینی تسهیل کرد و این افراد را از کابل به یک کشور همسایه منتقل کرد.

این مقام کاخ سفید تصریح کرد که هواپیمایی قطر ۱۹ شهروند آمریکایی از جمله ۱۱ نفر را که دارای مجوز اقامت دائمی در آمریکا هستند از افغانستان از طریق هواپیمایی قطر و دو نفر دیگر را از طریق زمینی از این کشور خارج کرده است.امیلی هورن از تلاش های مستمر قطر در تسهیل عملیات در فرودگاه بین المللی کابل و کمک به اطمینان از ایمنی پروازهای چارتری قدردانی کرد.

وی در عین حال اضافه کرد که تعدادی از آمریکایی ها تصمیم گرفته اند از افغانستان خارج نشوند و این انتخاب و حق آنهاست.ابن مقام کاخ سفید گفت که همچنان به آنها گزینه هایی برای خروج از افغانستان ارائه می دهیم اما این به خود آنها بستگی دارد.

پیش از این، خبرنگار ان بی سی در حساب کاربری خود در توییتر از فرود هواپیمای قطری که از مبدا کابل پایتخت افغانستان به پرواز درآمده بود، در دوحه پایتخت قطر خبر داد و گفت این هواپیما حامل ۱۵۸ تبعه خارجی است.





این مطلب برایم مفید است




۰


نفر
این پست را پسندیده اند