لوگو سایت

افت قیمت سکه با وجود سیگنال صعودی دلار و طلا


به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار آمریکا عصر روز گذشته روی ۲۷ هزار و ۳۷۰ تومان قرار داشت. انتشار خبری مبنی بر آمادگی آمریکا برای برداشتن تحریم‌های ناسازگار با برجام قیمت دلار را در معاملات پشت خطی نزولی کرد.

قیمت دلار معاملات امروز را با ثبت تغییراتی منفی نسبت به روز گذشته آغاز کرد. قیمت دلار در شروع معاملات امروز ۲۷ هزار و ۲۵۰ تومان بود. در طول معاملات نیمه اول روز قیمت دلار رشد کرد و در نهایت روی ۲۷ هزار و ۳۷۰ تومان قرار گرفت. 

شایعه حذف دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی

در شبکه‌های اطلاع‌رسانی مبادله ارز شایعاتی به چشم می‌خورد مبنی بر اینکه عرضه دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی رفته رفته متوقف خواهد شد و با شروع به کار دولت جدید انتظارات برای تحقق این امر تقویت شده‌اند. به اعتقاد برخی از تحلیل‌گران پیامدهای تخصیص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی گسترش رانت و افزایش تورم بوده است، اما اینکه حذف دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی چه تاثیری بر متغیرهای اقتصادی خواهد داشت به نحوه گذار بستگی دارد. 

اینکه تقاضاهایی که از طریق دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تامین می‌شدند بعد از این از چه طریقی پاسخ داده شوند مهم است. در حالت کلی انتظار می‌روند پیامد طبیعی این اقدام نزدیک شدن قیمت دلار به مقدار تعادلی آن باشد، اما نحوه پیاده‌سازی این تغییرات خودش می‌تواند یک متغیر تاثیرگذار برای روند قیمتی دلار باشد. 

بازار ارز

قیمت سکه امامی کاهش یافت

قیمت طلای جهانی در معاملات روز گذشته از مرز ۱۸۰۰ دلار عبور کرد و در نهایت روی ۱۸۰۵ دلار قرار گرفت. قیمت طلا در شروع معاملات امروز نیز بالای مرز ۱۸۰۰ دلار نوسان می‌کرد.

قیمت طلا در ساعت ۱۱ و ۲۲ دقیقه صبح به وقت ایران ۱۸۰۲ دلار بود. قیمت سکه امامی عصر روز گذشته روی ۱۱ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان قرار داشت. قیمت سکه صبح زود امروز ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود. در ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه صبح قیمت دلار بخش عمده افت ابتدای کار را جبران کرده بود و روی ۲۷ هزار و ۳۵۰ تومان قرار داشت، اما قیمت سکه همچنان ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود.

با این حساب اندازه حباب سکه حدود ۲.۶ درصد به دست می‌آمد. با وجود اینکه اندازه حباب سکه بزرگ نبود و قیمت دلار وارد روند صعودی شده بود، قیمت سکه باز هم افت کرد و در پایان معاملات نیمه اول روز روی ۱۱ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان قرار گرفت. احتمال دارد سکه با تاخیر به افزایش قیمت دلار واکنش نشان دهد و در ادامه رشد کند.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار آمریکا معاملات امروز را با ثبت تغییراتی منفی نسبت به نرخ عصر روز گذشته آغاز کرد، اما دوباره وارد روند صعودی شد و افت ابتدای کار را جبران کرد. قیمت سکه امامی با وجود اینکه قیمت دلار دوباره وارد روند صعودی شده بود، افت کرد.

 



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه