لوگو سایت

شمار مبتلایان جهانی کرونا به بیش از ۲۲۷میلیون نفر رسید


به گزارش وب سایت آماری ورلد میترز (worldometers)،  شمار مرگ و میر جهانی کرونا به ۴ میلیون و ۶۶۸ هزار و ۸۵۵ نفر رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، آمریکا که در ماه های گذشته توانسته بود با واکسیناسیون گسترده شیوع کرونا را تا حدودی کنترل کند، مجددا با شیوع ویروس جهش یافته دلتا دوباره با روند افزایش مبتلایان و مرگ و میر مواجه شده است و تنها در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۹۶۷ نفر در این کشور جان خود را از دست داده اند.

آخرین آمار نشان می‌هد، شمار مبتلایان به این بیماری در آمریکا به ۴۲ میلیون و ۲۹۲ هزار و ۸۳ نفر و مرگ و میر ناشی از آن نیز به ۶۸۲ هزار و ۳۷۴ نفر رسیده است.

براساس این گزارش ، روند ابتلا و مرگ و میر کرونا در روسیه هنوز صعودی است بطوریکه تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۷۸۱ نفر به علت ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

براساس آمارهای ارائه شده توسط وب سایت ورلد میترز، پس از آمریکا، هند، برزیل، انگلیس، روسیه و فرانسه به ترتیب دارای بیشترین مورد ابتلا به بیماری کرونا در جهان هستند.

در حال حاضر گونه دلتا یکی از مهمترین نگرانی‌های حوزه بهداشت د سطح جهانی است. گونه دلتا از هند سرچشمه گرفته و از اواسط ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ میلادی با سرعت در سراسر جهان منتشر و خبرساز شد.

بر اساس آمار مرکز کنترل و بیماری‌های آمریکا، ۸۰ درصد از بیمارانی که در گروه آماری این مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند، به گونه دلتا مبتلا هستند و انتظار می‌رود در نقاط مختلف جهان نیز وضع به همین روال باشد. بر اساس آمار، این گونه بسیار مسری است و به راحتی منتقل می‌شود؛ بنابراین احتمال می‌رود بیشتر موارد ابتلای جدید را به خود اختصاص دهد.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه