لوگو سایت

واکنش قیمت دلار ،طلا ، سکه و بورس به انتصاب رئیس جدید بانک مرکزی


به گزارش اقتصادنیوز ،  امروز چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰  جلسه هیات وزیران به ریاست سید ابراهیم رئیسی  برگزار شد. در این جلسه علی صالح آبادی که از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان رئیس کل جدید بانک مرکزی معرفی شده بود ، از دولت رأی اعتماد گرفت. اما بازار ارز و طلای تهران به این انتصاب جدید چه واکنشی از خود نشان داد؟

قیمت دلار از چهارشنبه هفته گذشته وارد کانال ۲۸ هزار تومان شده است. این اسکناس آمریکایی با تمام قوا  تا مرز ۲۸ هزار و ۳۹۰ تومان هم پیش رفت اما با اقدام فوری بانک مرکزی روند صعودی قیمت دلار  متوقف شد.  بانک مرکزی به افزایش قیمت دلار واکنش نشان داده است و گفته است پر قدرت بازار ارز را کنترل میکنیم.  بانک مرکزی قصد دارد، از دو جناح نوسان قیمت دلار را مدیریت کند. بازار ارز متشکل و سامانه نیما. بازار ارز متشکل منبع تامین اسکناس و سامانه نیما منبع تامین حواله محسوب می‌شود و شنیده‌ها حاکی از آن بود که بانک مرکزی قصد دارد از ابزار خود در این دو منبع تامین ارزی استفاده و نوسان قیمت دلار در این هفته را کنترل کند.

امروز چهارشنبه دولت سید ابراهیم رئیسی  سکاندار جدید بانک مرکزی را معرفی کرد.  بازار ارز از مدتها قبل به دنبال این انتصاب مهم بود. قیمت دلار در بازار امروز نسبت به ۲ روز پیش، با ۱۰ تومان کاهش، ۲۸,۰۵۰ (بیست و هشت هزار و پنجاه ) تومان نرخ گذاری شد.  با خبر انتصاب رئیس کل بانک مرکزی قیمت دلار  عقب نشینی کرد و  بر روی ۲۷ هزار و ۹۵۰ تومان قرار گرفت. 

قیمت طلا هم امروز نسبت به دو روز گذشته ۵ هزار و ۳۰۰ تومان پایین رفت و بر روی ۱,۱۶۰,۸۰۰ (یک میلیون و یکصد و شصت هزار و هشتصد ) تومان قرار گرفت. قیمت سکه امامی امروز  با کاهش ۰.۴۹ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۱۱,۸۱۲,۰۰۰ (یازده میلیون و هشتصد و دوازده هزار) تومان معامله شد.

در این میان بورس تهران با رشد همراه شد. در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل بورس با رشد ۳ هزار و ۶۴۰ واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و ۴۸۸ هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز با رشد هزار و ۷۹۰ واحدی در سطح ۴۲۷ هزار و ۲۸۲ واحدی ایستاد.  اما شاخص کل فرابورس ۴۰ واحد پایین آمد و در سطح ۲۱ هزار و ۳۳۱ واحد قرار گرفت.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه