لوگو سایت

نگاه قیمت دلار به بازار سکه و سهام/دو عامل تردید در بازار ارز


در حالی که بیشتر معامله گران انتظار داشتند که اسکناس آمریکایی به بالای محدوده ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان برود، روز دوشنبه قیمت دلار به سوی سطح ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومانی عقب نشینی کرد.

برخی از فعالان اعتقاد داشتند که بازارساز ارزی با عرضه ارز زمینه ساز عقب نشینی خریداران دلار شد. با این حال، تعداد زیادی از معامله گران عنوان می کردند که عرضه زیادی در بازار صورت نگرفته است و دلار به دو دلیل متفاوت با کاهش سطح فعالیت خریداران مواجه شد.

پشت خطی

از نگاه آن ها،‌ روز دوشنبه وضعیت بازار سهام افزایشی نبود و حتی شاخص کل این بازار بالای ۵/۱ درصد از ارزش خود را از دست داد. افت شاخص کل بورس از نگاه دسته ای از فعالان چنین در بازار ارز تفسیر شد که معامله گران موازی امید چندانی به ادامه رشد قیمت دلار ندارند. این موضوع از آن جهت تقویت شد که روز دوشنبه سهم شرکت های پتروشیمی و فولادی با افت های قابل توجه رو به رو شدند. از آن جا که قیمت دلار در رشد یا کاهش ارزش چنین سهم هایی نقش تعیین کننده ای دارد، ریزش روز دوشنبه بازار سهام برای بازیگران ارزی معنای قابل توجهی داشت.

در این شرایط می توان گفت که معامله گران ارزی در روز جاری نیز به بازار سهام نگاه ویژ‌ه ای خواهند داشت.

عامل دیگری که تردید بازیگران ارز در روز دوشنبه را بالا برد، آرامش خریداران بازار سکه بود. این آرامش در شرایطی رقم می خورد که وضعیت اونس طلا در بازارهای جهانی افزایشی بود. آرامش سکه در شرایط صعود طلای جهانی، از نگاه برخی فعالان نشان دهنده آن بود که سکه بازان نسبت به آینده افزایشی دلار چندان خوشبین نیستند.

اگر دلیل افت قیمت دلار  درروز دوشنبه عرضه بازارساز باشد، می توان انتظار داشت که بازار به مسیر افزایشی بازگردد و حتی سطح ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومانی را ملاقات کند.

 

 



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه