اهمیت متقاعدسازی در املاک – مجله آنلاین هومینگ


همه‌ی ما ریشه‌هایی از متقاعدسازی در وجودمان داریم. غیرممکن است اگر کسی بگوید، من نیازی به متقاعدسازی ندارم و تابه‌حال از آن استفاده هم نکرده‌ام. حداقل برای شمایی که در کار تجارت و کسب‌وکار بازار مسکن هستید و کارایی متقاعدسازی در املاک را برای فروش و اجاره خانه و آپارتمان می‌دانید، باورنکردنی است. همه‌ در طول زندگی خود، در طول گذر عمر، از متقاعدسازی مکررا استفاده می‌کنند. اصلا چرا جای دور برویم؟ همه‌ی ما در طول روز متقاعدسازی را بارها و بارها تکرار می‌کنیم. از متقاعد کردن فرزندمان برای بیدار شدن از خواب گرفته تا غذا خوردنش. در این مقاله قصد داریم با نگاهی اجمالی، بر معنی و مفهوم متقاعدسازی، به اهمیت متقاعدسازی در املاک، بپردازیم. متقاعدسازی در املاک، از جمله تخصص‌هایی است که باید در فروش و اجاره بهتر خانه و آپارتمان، یاد بگیریم.

متقاعدسازی چیست؟

برای افراد مختلف، متقاعدسازی مفاهیم مختلفی دارد. برای بعضی متقاعدکردن دیگران، یعنی تحمیل عقیده به دیگران و برای بعضی نیز متقاعدسازی به معنی تفهیم عقیده به دیگران است. اینکه کدام یک از این دو گروه متقاعدکردن را درست معنی کرده‌اند، ساده است؛ گروه دوم و این که چرا گروه اول به جای استفاده از نظر گروه دوم و تفهیم عقیده به دیگران که کاری ماندگارتر است، به تحمیل عقیده می‌پردازند، ساده‌تر. گروه اول از این‌رو متقاعدسازی را تحمیل عقیده می‌پندارند که هنر تفهیم عقیده را ندارند. آنها علم متقاعدسازی را ندارند و نمی‌دانند چگونه باید به آن برسند. همین، دلیل ساده‌ای برای پاک کردن صورت‌مسئله بوسیله‌ی آنهاست. متقاعدسازی، به معنی قانع کردن، آمده و در واقع وقتی، ما کسی را متقاعد می‌کنیم که طرف مقابل، با دل و جان، نظر و عقیده ما را پذیرفته باشد. گرچه معمولا برای مقاصد کاری متقاعدسازی از درجه‌های مختلفی تشکیل شده است.

متقاعدسازی در املاک

متقاعدسازی در املاک برای فروش و اجاره خانه و آپارتمان، از تکنیک‌ها و فن‌هایی است که شما را به یکه‌تازی در بازار مسکن، نزدیک کرده و به شما در تبدیل شدن به مشاور املاکی موفق، کمک می‌کند. متقاعدسازی در املاک را با کلاهبرداری برای فروش و اجاره بیشتر اشتباه نگیرید. شما متقاعدسازی را یاد خواهید گرفت برای اینکه بهتر بتوانید روی دیگران تاثیر مثبت بگذارید. زمینه‌های این تاثیرگذاری با توجه به شخصیت شما، ممکن است متفاوت باشد. بگذارید چند مثال برای شما بزنم. شما در تمامی این مثال‌ها به فن متقاعدسازی نیاز خواهید داشت. بله درست خواندید. فن متقاعدسازی. درست است که این مسئله در همه‌ی ما وجود دارد و همه به نوعی آن را در طول روز انجام می‌دهیم. ولی متقاعدسازی درست، نیاز به یادگیری و تمرین دارد. برای همین از کلمه فن متقاعدسازی استفاده می‌کنیم.

متقاعدسازی در املاک

شما در مواقعی که…

  • شما در مواقعی که می‌خواهید فردی را که تمایلی به همکاری با شما ندارد، برای قرار ملاقات دعوت کنید به فن متقاعدسازی نیاز خواهید داشت.
  • شما در مواقعی که می‌خواهید کسی فروش خانه‌اش را به شما بسپارد، به فن متقاعدسازی نیاز خواهید داشت.
  • شما در مواقعی که می‌خواهید کسی، برای یافتن یا اجاره ملک موردنظرش، به شما اعتماد کند، به فن متقاعدسازی نیاز خواهید داشت.
  • شما در مواقعی که خواستار انعقاد یک قرارداد خوب بین طرفین خرید و فروش یا اجاره هستید، به فن متقاعدسازی نیاز خواهید داشت.
  • شما در مواقعی که به عنوان کارشناس روی ملکی قیمت‌گذاری می‌کنید، به فن متقاعدسازی نیاز خواهید داشت.
  • شما در مواقعی که مشتری از ملکی ایراد بی‌مورد می‌گیرد، به فن متقاعدسازی نیاز خواهید داشت.
  • شما در مواقعی که فروشنده ملکش را فراتر از آنچه که هست در نظر می‌گیرد، به متقاعدسازی نیاز دارید.
  • شما در مواقعی که در تله‌ی تخفیف می‌افتید، به فن متقاعدسازی نیاز دارید.
  • شما برای تعیین حق‌الزحمه خود و وصول به‌موقع آن به فن متقاعدسازی نیاز دارید.
  • و شما در مواقعی که… در شرایطی که… در مواردی که… به فن متقاعدسازی نیاز دارید.

مطمئنا کاربردهای متقاعدسازی، در حرفه‌ی شما بیش از این موارد است.

اصل اساسی متقاعدسازی در املاک

متقاعدسازی در املاک نیز ممکن است چند درجه داشته باشد. هرچه از درجات معنوی آن پایین‌تر برویم، به کلاهبردار شدن نزدیک‌تر خواهیم شد. پس همیشه سعی کنید اصل اساسی متقاعدسازی در املاک را رعایت کنید. کاری نداریم شما بلدید چیزی را به دیگران بگنجانید و تفهیم کنید یا فقط قصد تحمیل عقیده را دارید اما: ” چیزی را به دیگری تحمیل و تفهیم کنید که خودتان به آن معتقدید. ” با رعایت این اصل مهم، شما مسیر وجدانی متقاعدسازی در املاک را فراگرفته‌اید. اگر چیزی را که خودتان به صحت آن مطمئن نیستید، به دیگران بدهید، کلاهبرداری است. متقاعدسازی در املاک، باید با دادن اطلاعات درباره خانه و آپارتمان پیشنهادی، تفهیم اطلاعات و اجازه تفکر، همراه باشد. شما باید با دادن اطلاعات و به اثبات رساندن تفکرتان به صورت منطقی، طرف مقابل را، به همفکری و هم‌عقیدگی با خود، دعوت کنید. قرار نیست چیزی که وجود ندارد و خودتان بر آن واقفید، به دیگران پیشنهاد دهید. با این کار خیلی زود نام شما به لیست سیاه املاکی‌های اذهان مردم، اضافه خواهد شد. گرچه ممکن است از نظر قانونی مشکلی پیش نیاید ولی این موضوع به مرور باعث بدنامی‌ شما در بازار مسکن و کسب‌وکارتان، خواهد بود و تبعات خوبی در آینده‌ شغلی‌تان در زمینه فروش و اجاره خانه و آپارتمان، نخواهد داشت.

مرحله بعدی متقاعدسازی املاک، اجازه تفکر است. اجازه تفکر به این معنی است که به طرف مقابل فرصت فکر کردن داده شود. فرصت فکر کردن به معنی آزادی عقیده و آزادی بیان است. شما تلاشتان را در مرحله تفهیم اطلاعات، انجام داده‌اید و ادامه روند متقاعدسازی به عهده مخاطب است. او می‌تواند متقاعد شود یا نه…

متقاعدسازی در املاک

چه زمانی در متقاعدسازی با شکست مواجه می‌شویم؟

در سه موقعیت متقاعدسازی روند مثبتی پیش نخواهد گرفت:

۱- زمانی که شما فن متقاعدسازی را بلد نبوده و برای متقاعد کردن طرف مقابل، از تکنیک‌های متقاعدسازی استفاده نکرده‌اید!

۲- زمانی که شما و فرد مقابل شما، دو نظر یا پیشنهادی جداگانه درباره خانه و آپارتمان و عقد قراردادی دارید که به‌صورت جداگانه نظراتی صحیح هستند و ممکن است به خاطر تفاوت سلیقه، تفاوت فرهنگ، تفاوت زندگی و … باشد!

۳-زمانی که شما در متقاعدکردن فرد مقابل، پیشنهاد، عقیده‌ و نظر اشتباهی دارید و پیشنهاد یا نظر مناسبی در زمینه مسکن ارائه نمی‌کنید!

در این مقاله به تعریف متقاعدسازی و اهمیت متقاعدسازی در املاک پرداختیم و از آموزش روش‌های آن خودداری کردیم. بنا را بر این نهادیم که شما در ابتدای راه هستید و به اهمیت متقاعدسازی و متقاعدسازی در املاک برای فروش و اجاره بهتر خانه و آپارتمان پی نبرده‌اید. اگر اهمیت متقاعدسازی برای شما آشکار شده و به یادگیری روش‌های متقاعدسازی در املاک علاقه‌مندید، پیشنهاد می‌کنیم مقالات “متقاعدسازی مشتری” و “متقاعدسازی در فروش” را مطالعه کنید.



منبع: مجله آنلاین هومینگ

دیدگاه ها

mood_bad
  • بدون دیدگاه.
  • chat
    افزودن دیدگاه