متقاعدسازی در تبلیغات – مجله آنلاین هومینگ


متقاعدسازی یکی از چیزهایی است که برای فروشی موفق، به آن نیاز پیدا می‌کنیم. شغل مشاور املاک در بازار مسکن، شغلی است که همیشه، با فروش و اجاره خانه و آپارتمان همراه است و در این راستا، یادگیری متقاعدسازی به شیوه‌ای درست و اصولی، واجب و ضروری است. اینترنتی شدن کارها، تمام مشاغل را تحت‌تاثیر قرار داده و مشاورین املاک نیز از این تغییر، مستثنا نبوده‌اند. در گذشته، تنها وجهه متقاعدسازی در ملاقات‌های حضوری مطرح بود. اما امروزه متقاعدسازی در تبلیغات نیز، اضافه شده است. گرچه متقاعدسازی در جلسات حضوری، با متقاعدسازی در تبلیغات هم‌روش و هم‌سو هستند، در زمینه‌هایی، تفاوتی جزئی دارند. در این مقاله قصد داریم به بررسی اهمیت متقاعدسازی در تبلیغات و نکاتی در این باب، بپردازیم.

تاثیر متقاعدسازی در تبلیغات بیشتر است یا متقاعدسازی حضوری؟

برای پاسخ به این سوال که متقاعدسازی حضوری تاثیرگذارتر است یا متقاعدسازی در تبلیغات، دو دیدگاه متفاوت و درست وجود دارد. متقاعدسازی حضوری از این بابت که مشتری در مرحله‌ای نهایی‌‌تر قرار گرفته است،‌ ممکن است راحت‌تر و تاثیرگذارتر باشد و موفق‌تر عمل کند. اما اگر بخواهید در روز، چندین نفر را برای هدفی متقاعد کنید، کار دشوار می‌شود. متقاعدسازی در تبلیغات، این مشکل را حل می‌کند. چرا که اگر به‌درستی صورت بگیرد، تعداد افراد بیشتری را متقاعد کرده‌اید. شاید اگر با تمام افرادی که آگهی شما را می‌بینند، ملاقات حضوری داشتید، روی درصد بالاتری از افراد تاثیر می‌گذاشتید، اما مطمئنا کار آسانی نیست و زمان صرف‌شده در متقاعدسازی حضوری این حجم از افراد، با زمان صرف‌شده برای متقاعدسازی اینترنتی و متقاعدسازی در تبلیغات قابل مقایسه نیست. مگر جلسات متقاعدسازی حضوری و جمعی که در فروش و اجاره خانه و آپارتمان، غیرمعمول است.

روش‌های متقاعدسازی در تبلیغات

برای متقاعدسازی در تبلیغات، باید به چند نکته‌ی مهم توجه کرد. در ادامه به ذکر نکاتی می‌پردازیم که ممکن است به متقاعدسازی در تبلیغات شما کمک کند. اگر راه متقاعدسازی در تبلیغات را فراگرفتید، کار شما در بازار مسکن پیشرفت خواهد کرد و کار فروش و اجاره سرعت بیشتری خواهد گرفت.

متقاعدسازی در تبلیغات

در مشتری احساس نیاز ایجاد کنید

تبلیغات باید طوری باشد که احساس نیاز مشتری به ملک، خانه یا آپارتمان شما در بازار مسکن و خانه‌های موجود احساس شود. برای مثال در تبلیغات می‌توانید از جملاتی از این دست استفاده کنید: “اگر دوست دارید هر روزتان را با آب‌تنی‌ای دلچسب آغاز کنید، این خانه مجهز به استخر،‌ مناسب شما ساخته‌ شده است.” یا “اگر شما هم از آپارتمان‌های کوچک و تاریک خسته شده‌اید، ممکن است دوست داشته باشید، این پیشنهاد را از نزدیک ببینید. شاید شما مالک خوش‌شانس این آپارتمان خوش‌نقشه و معماری زیبا باشید.”

این نمونه‌ها، در مشتری احساس نیاز ایجاد کرده و او را به ملاقات حضوری با شما، و بازدید حضوری از محل، متمایل خواهد کرد. خیلی از تبلیغات تلویزیونی در همین راستا، انجام می‌گیرد. تبلیغ کنندگان برای تبلیغ مواد غذایی دست به دامان جملاتی مانند این خواهند شد:” اگر می‌خواهید بدنی قوی داشته باشید، اگر می‌خواهید تناسب اندام داشته باشید، اگر می‌خواهید کودکان شما خوب غذا بخورند و غیره و غیره”. در این تبلیغات از همین روش برای متقاعدسازی مخاطب استفاده می‌شود.

شرایط ارتباط آسان را فراهم کنید

اگر تبلیغات شما به صورت اینترنتی است، باید زمینه ارتباط آسان با شما برای مشتری فراهم شده باشد و مشتری بتواند بدون هیچ هزینه‌ای با شما ارتباط برقرار کند. اگر راه ارتباطی شما سخت باشد یا قابل دسترس نباشید، مشتری قید تبلیغ شما را می‌زند و زحمات شما برای متقاعدسازی از دست خواهد رفت. برای مثال،‌ پاسخگویی تنها با یکی از شبکه‌های اجتماعی اشتباه است. ممکن است بعضی به آن شبکه‌های اجتماعی دسترسی نداشته باشد. یا تنها ایجاد امکان پیام و مانعیت از امکان تماس، به نوعی، ارتباطی محدودکننده است و اعتماد مشتری در این موارد سخت‌تر به سمت شما، جلب خواهد شد. بجای این مورد محدود، می‌توانید محدوده تماس تعیین کنید.

مزایای خانه یا آپارتمان را از نگاه مشتری تعریف کنید

سعی کنید، با زبانی ساده و روان از مزایای ملک بگویید. مشتری شما، شاید تخصصی در زمینه مصالح استفاده شده و نقشه و موقعیت ساختمان که برای شما آسان و ساده است، نداشته باشد. سعی کنید با زبان ساده و قابل‌فهم از نگاه مشتری به مزایای ملک اشاره کنید. البته باید توجه کنید که برای چه کسانی تبلیغ انجام می‌دهید، اگر سر و کار شما با همکارانتان در حوزه مسکن باشد، باید با زبان آنها درباره ملک سخن بگویید.

تبلیغ بوسیله افراد مشهور: اگر بتوانید تبلیغ املاکی، خانه و آپارتمان‌های خود را توسط افراد معروف و بااعتبار انجام دهید، بسیار تاثیرگذار خواهد بود. البته این نوع تبلیغ معمولا برای تبلیغ موارد اجاره و فروش املاکی‌ها استفاده نمی‌شود و می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای کار بساز بفروش‌ها باشد که قرار است از مجموعه‌ای در حوزه مسکن رونمایی کنند.

متقاعدسازی در تبلیغات

از کلیه حواس مخاطب برای متقاعدسازی او استفاده کنید

حس بویایی، چشایی، لامسه، دیداری و شنیداری، پنج حس هستند که در انسان وجود دارند. برای فروش و متقاعدسازی در تبلیغات، حس چشایی، بدون کاربرد است. احساس لامسه و احساس بویایی، تنها زمانی بکار گرفته می‌شود که شما مشتری را متقاعد به دیدار حضوری کرده و از تبلیغات به سمت خانه و آپارتمان کشانده‌اید. شاید خنده‌دار باشد ولی ایجاد هوای مطبوع و خوب نیز مانند ایجاد فضای ظاهری مناسب، در انتخاب مشتری، مؤثر است. در مرحله اول متقاعدسازی در تبلیغات، می‌توان از احساس بینایی و شنیداری مخاطب استفاده کرد. سعی کنید تبلیغات شما همراه عکس و در صورت امکان همراه با فیلم باشد. اگر بتوانید با تصویر، مخاطب را در محل خانه یا آپارتمان قرار دهید، تبلیغی ایده‌آل کرده و تا حدود زیادی در متقاعدسازی در تبلیغات موفق خواهید شد. اگر عکس می‌گیرید طوری عکاسی کنید که مزایای ملک، در عکس، مشخص بوده و تمامی نقشه ساختمان، برای مخاطب قابل تصور باشد. در صورت گذاشتن ویدئو نیز، از صدا همراه با تصویر استفاده کنید. این صدا می‌تواند صدای خود شما باشد یا فردی که برای تبلیغ با شما همکاری می‌کند. این صدا می‌تواند پخش موسیقی‌ای دلپذیر باشد تا مشتری را متقاعد سازد که این خانه یا آپارتمان،‌ آرامش را در او ایجاد می‌کند. حتی این صدا می‌تواند صدای قیل‌وقال گنجشک‌های حیاط خانه باشد. هر چیزی که فکر می‌کنید، به جذابیت تبلیغ و متقاعد کردن مشتری در بازدید و خرید خانه یا آپارتمان تاثیرگذار است و ممکن است مفید واقع شود، را به تبلیغ خود اضافه کنید.



منبع: مجله آنلاین هومینگ

دیدگاه ها

mood_bad
  • بدون دیدگاه.
  • افزودن دیدگاه