لوگو سایت

مازوت سوزی تایید شد


به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از ایسنا، محمدجواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان  در خصوص مازوت‌سوزی در نیروگاه رامین اهواز اظهار کرد: قطعا مازوت سوخت مصوب و پاکی نیست و با  توجه به آلودگی آن، در مواقع غیر ضرور استفاده از این سوخت مورد توصیه سازمان حفاظت محیط زیست نیست.

وی افزود: با این حال با توجه به شرایط خاص کشور و آغاز فصل سرما، تامین گاز مورد نیاز مناطق خانگی ضرورت دارد بنابراین در موارد محدود و تحت کنترل، به نیروگاه رامین اجازه استفاده از سوخت مازوت داده شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: متاسفانه مازوت مورد استفاده در صنایع، گوگرد بالایی دارد و می‌تواند در آلودگی هوا و تحت تاثیر قرار دادن جوامع مسکونی اطراف، اثرات منفی و مخرب بر جای بگذارد بنابراین از روی ناچار و صرفا به دلیل شرایط موجود، اجازه محدود استفاده از مازوت را داده‌ایم.

اشرفی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: البته نیروگاه‌ها ملزم به نصب فیلترهای لازم در خصوص پایش آلایندگی هوا هستند اما علیرغم تعهد و الزام نیروگاه رامین به نصب فیلترها، این نیروگاه نسبت به این کار اقدام نکرده است. سازمان حفاظت محیط زیست توصیه‌های لازم را به این نیروگاه داده است و امیدواریم در سال آتی در این خصوص اقدام کند.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه