لوگو سایت

وزیر خارجه سعودی: پذیرای هر گفت‌‌‌وگویی با ایران هستیم


به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی دیدار محرمانه کارشناسان امنیتی  کشورش با ایران در حاشیه یک نشست امنیتی در اردن را تکذیب کرد.

به گزارش روسیا الیوم، بن فرحان در نشستی خبری مشترک با «سامح شکری» همتای مصری خود در قاهره گفت که هیچ ملاقاتی بین کارشناسان سعودی و ایرانی در اردن وجود نداشت. او در عین حال تایید کرد که که اردن به تازگی میزبان یک کنفرانس امنیتی بود که در آن چندین نفر از همه کشورها شرکت کردند.

وی با بیان اینکه یک سری مذاکرات مستقیم بین تهران و ریاض در حال انجام است که قبلاً به طور رسمی اعلام شده است، تاکید کرد: «عربستان سعودی پذیرای هرگونه گفت‌وگو است».

 خبرگزاری رسمی اردن(پترا) چند روز پیش مدعی شده بود که نشست امنیتی در سطح کارشناسی بین مقامات ایران و عربستان در امان برگزار شده است.

به ادعای این منبع، نشست مذکور به میزبانی اندیشکده عربی تحقیقات امنیتی امان برگزار شد و در آن دو طرف تعدادی از مسائل امنیتی و فنی را بررسی کردند و  طرفین تمایل خود را برای گسترش روابط و تحکیم ثبات منطقه‌ای اعلام کردند.

در همین حال خبرگزاری انگلیس  روز دوشنبه به نقل از منبع ارشد دیپلماتیک در ایران ادعای خبرگزاری پترا را رد کرد و گزارش داد که هیچ مقامی ایرانی در این نشست ادعایی شرکت نکرده است.

منبع:
فارس



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه