نکاتی کاربردی در راستای جلب اعتماد مشتری


اعتمادسازی و جلب اعتماد در مشتری تضمین کننده موفقیت هر فروشنده‌ای است بخصوص در بخش مسکن که اعتماد به مشاورین رایطه‌هایی طولانی مدت را شکل می‌دهد.

چگونه قبل از ملاقات،‌ در مشتری اعتماد ایجاد کنیم؟

در هر تجارتی که باشید، اگر بخواهید در خرید و فروش موفق شوید، باید بتوانید،‌ برای خودتان اعتبار کسب کنید. موفقیت در زمینه‌ی مسکن و اجاره و فروش خانه و آپارتمان، تنها با کسب اعتماد و رضایت مشتری به دست می‌آید. اگر می‌خواهید در بین رقیبان خود،‌ از همه جلو بزنید، باید یاد بگیرید چطور رفتار کنید تا مشتری‌های بیشتری به سمت شما جذب شوند. از همه مهم‌تر، باید یاد بگیرید چطور بعد از جذب مشتری، اعتمادش را برای پیش بردن معامله، جلب کنید. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی نکاتی که منجر به اعتمادی موثر در مشتری می‌شوند، بپردازیم.

ایجاد اعتماد، قبل از این که با مشتری برخوردی داشته باشید، خیلی سخت است. سخت و در عین حال ساده. ساده از این بابت که ایجاد اعتماد در مشتری فرمول خاصی ندارد. وقتی مشتری‌های قبلی از شما رضایت داشته باشند و مشاوره و راهنمایی‌های شما در بازار مسکن، نیاز آنها را از مراجعه برطرف کرده باشد، خاطره خوبی از معامله با شما در ذهنش باقی می‌ماند. این خاطره خوب، نه تنها، شما را در ذهن مشتری ماندگار می‌کند، بلکه اطرافیان مشتری را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد. شما نمی‌توانید در این زمینه کار بیشتری انجام دهید. کاری که از دستتان بر می‌آید این است که از مشتری درخواست کنید درباره رضایتش از کار شما، در صفحات شبکه‌های اجتماعی­تان، توضیح دهد. همچنین می‌توانید، داستانی از اولین برخورد مشتری، چیزی که در خرید ملک مد نظر او بوده و چیزی که شما به او معرفی کردید و معامله‌ای که در انتها انجام دادید، در شبکه‌های اجتماعی خود قرار دهید. این موضوع علاوه بر تبلیغی سرگرم‌کننده برای دنبال کنندگان شما، اعتماد آنها را نیز جلب خواهد کرد. این نوع تبلیغ گزارش‌گونه، شما و


چگونه در ملاقات با مشتری، اعتماد او را جلب کنیم؟

نام املاکی‌تان را در ضمیر ناخودآگاه مخاطب حک می‌کند.

حالا به قسمت اصلی ماجرا نزدیک‌تر شده‌اید. مشتری یا پشت خط است، یا در دفتر کارتان، روبروی شما روی صندلی نشسته و به شما خیره شده. ممکن است با شناخت قبلی از شما، به شما اعتماد داشته باشد. شاید هم بدون شناخت روبروی شما نشسته و منتظر حرکتی از سمت شما است. منتظر است تا از حرکاتتان، پی به شخصیت و افکارتان ببرد. این گوی و این میدان. الآن وقت آن است که با برخوردی مناسب، احساس خوبی در مشتری ایجاد کنید. احساس خوبی که منجر به اعتماد مشتری به شما شود. اگر مشتری به شما اعتماد کند، حرف‌هایتان را باور می‌کند و با بدگمانی درباره صحبت‌هایتان، فکر نمی‌کند. این موضوع باعث می‌شود وقتی خانه یا آپارتمانی به او پیشنهاد می‌کنید، بهتر درباره‌ی آن فکر کند.

بدون حضور مشاور املاک معامله نکنید

تاثیر زبان بدن در ایجاد اعتماد مشتری

بدن ما قسمت اعظمی از درون ما را به نمایش می‌گذارد! شاید بپرسید چطور ممکن است؟ چطور بدون اینکه صحبت کنیم، شخصیتمان را لو می‌دهیم؟ ساده است! بدن نیز زبان مخصوص به خودش را دارد. گرچه برای آشنایی با زبان بدن، کتاب‌ها و مقالات زیادی نوشته شده ولی همه‌ی ما بدون آموزش نیز، به طور تجربی و ناخودآگاه زبان بدن را می‌شناسیم. به همین خاطر به شما پیشنهاد می­شود، برای اینکه در بازار مسکن و فروش و اجاره‌ی خانه و آپارتمان، صاحب اعتبار شوید و اعتماد مشتری را در برخورد اول جلب کنید، باید شخصیت مطمئن و استواری داشته باشید. استوار بودن شخصیت افراد از روی حرکات آنها پیداست.

  • لبخند بزنید: افراد معتمد لبخند می‌زنند و نگرانی‌شان را به طرف مقابل نشان نمی‌دهند. چطور مشتری می‌تواند به فروشنده‌ای گرفته و عبوس که حال و حوصله‌ی درست و حسابی ندارد، اعتماد کند؟ چطور وقتی احساس می‌کند ذهن شما مشغول مسئله دیگری است، نیازش را با شما در میان بگذارد؟ پس سعی کنید خود را در همه‌ی مواقع کنترل کنید. در زمان و مکانی که هستید زندگی کنید. اگر قرار است پنج دقیقه با فردی ملاقات داشته باشید،‌ فقط به او و برخورد مناسب با آن مشتری تمرکز کنید.
  • تماس چشمی برقرار کنید: برقراری تماس چشمی با مشتری، باعث می‌شود، حقیقت حرف‌هایتان برای او ملموس‌تر باشد. همه‌ی افراد به طور ناخودآگاه هنگام گفتن دروغ، نمی‌توانند به چشمان مخاطبشان بنگرند و همین‌طور مخاطب آنها نیز نمی‌تواند گفته‌های او را باور کند. پس وقتی درباره خانه و آپارتمان مورد نظرتان توضیح می‌دهید، مستقیما به چشمان مشتری خیره شوید. البته نه به صورتی که او احساس ناراحتی کند. بازه‌های زمانی ۱۰ الی ۱۵ ثانیه برای برقراری ارتباط و قطع ارتباط چشمی کافی است. به صورت مکرر این بازه را تکرار کنید.

 

تاثیر زبان بدن در ایجاد اعتماد مشتری

 

  • به او فرصت صحبت کردن بدهید: قرار نیست تنها شما، گوینده باشید. در ابتدا باید به حرف‌های مشتری درباره نیاز او از خرید خانه و آپارتمان گوش دهید. اگر قبل از صحبت‌ها و دغدغه‌های او دست به کار معرفی موارد اجاره و فروش شوید، اعتماد او را از دست می‌دهید. مشتری باید مطمئن شود که نیازها و حساسیت‌های او برای شما اهمیت دارد و قرار نیست چیزی برخلاف میل او، به او تحمیل کنید. به مشتری فرصت صحبت کردن و فکر کردن بدهید. اجازه دهید با خیال راحت از جزئیات خانه و آپارتمان دلخواهش صحبت کند. سپس با توجه به خواسته‌ی او، گزینه‌های مناسبی را پیشنهاد کنید.
  • از رقبایتان بدگویی نکنید: بدگویی کردن از رقبایتان، تنها اعتماد مشتری را از خودتان سلب می‌کند. اگر از دوز و کلک و دورویی دیگران در حرفه‌تان صحبت کنید، مشتری حساس‌تر می‌شود و نسبت به قشر کاری شما با بدگمانی نگاه می­کند. به هیچ عنوان شما در موارد استثنا قرار نمی‌گیرید. بلکه در ذهن او فردی خواهید شد که همه‌ی جاده خاکی‌ها را بلد است و امکان دارد، او را دور بزند.
  • به او فرصت فکر کردن بدهید: چه در حین ملاقات و چه در انتهای ملاقات از او بخواهید با حوصله درباره پیشنهادات شما فکر کند. این خواسته از سمت شما باعث می‌شود تا مشتری بداند،‌ چیز پنهان و مگویی در چنته ندارید و با او صادقانه برخورد کرده‌اید. همین زمان دادن،‌ احساس اعتماد به شما را در مشتری ایجاد می‌کند. پس هیچ‌وقت برای انعقاد قرارداد عجله نداشته باشید. خیلی از اوقات همین عجله، کار را خراب می‌کند و یک مشتری را از دستتان درمی‌آورد.
  • واقع‌بین باشید: درباره قیمت‌گذاری، مزیت‌ها و معایب خانه یا آپارتمان، واقع‌بین باشید. سعی نکنید حقیقت را به نفع خریدار یا فروشنده و طرفین اجاره، تغییر دهید. هم خریدار و هم فروشنده دو مشتری شما محسوب می‌شوند. پس حق را ضایع نکنید.

بهترین روش فروش ملک



منبع: مجله آنلاین هومینگ

دیدگاه ها

mood_bad
  • بدون دیدگاه.
  • افزودن دیدگاه