لوگو سایت

طرح طالبان برای واردات نفت و گاز از ایران و ایجاد بازار مشترک مرزی چیست؟


دفتر معاونت رئیس دولت طالبان اعلام کرد که در نشست کمیسیون اقتصادی با کارشناسان و مقامات این کشور، واردات نفت و گاز از کشورهای همسایه از جمله ایران و ایجاد بازار مشترک با جمهوری اسلامی ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دفتر عبدالسلام حنفی در توئیتی نوشته است که در این نشست اوضاع اقتصادی افغانستان، به ‌ویژه طرح‌های مختلف در مورد واردات نفت و گاز از کشورهای همسایه افغانستان مورد بحث قرار گرفته است.

در ادامه این توئیت آمده است که اعضای کمیسیون اقتصادی طالبان در این نشست در مورد ایجاد بازار مشترک در مرز میان افغانستان و ایران و نیز کنترل پول ملی افغانستان (افغانی) تصمیم‌های لازم را گرفته ‌اند.

همچنین بررسی راه آهن از مرز ازبکستان در شمال افغانستان تا مرز تورخم در شرق افغانستان با پاکستان و پارک‌های صنعتی از دیگر محورهای بحث در این نشست بوده است.

سقوط دولت محمداشرف غنی و شکست آمریکا در افغانستان باعث شد که اقتصاد این کشور با چالش های جدی مواجه شود و میلیونها افغان با خطر گرسنگی مواجه اند.

این وضعیت در پی مسدود شدن میلیاردها دلار پول نقد این کشور توسط آمریکا بوجود آمده که تاکنون شماری زیادی از کشورهای منطقه و جهان و مردم افغانستان خواهان آزاد سازی این پول ها شده اند اما آمریکا همچنان این پول ها را مسدود نگهداشته است.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه