لوگو سایت

رییس جمهور قزاقستان: با راهزنان خارجی سر و کار داریم


به گزارش رویترز، قاسم جومارت توکایف، رییس جمهور قزاقستان که از قبل خبر از سخنرانی‌اش در تلویزیون این کشور داده بود،‌ در این سخنرانی سراسری امروز جمعه گفت: بالغ بر ۲۰۰۰۰ “تبهکار” در جریان ناآرامی‌های اخیر قزاقستان،‌ به شهر آلماتی پایتخت مالی این کشور حمله و اقدام به نابود ساختن اموال دولتی کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا،‌ او “تروریست‌هایی” که توسط خارجی‌ها آموزش دیده‌اند را مقصر ناآرامی‌های اخیر قزاقستان خواند اما توضیح بیشتری در این خصوص نداد.

توکایف عنوان داشت: با راهزنان خارجی سر و کار داریم.

او در این سخنرانی خود گفت نیروهای صلحبان اعزامی از روسیه و دیگر کشورهای همسایه  به قزاقستان طبق درخواست دولت این کشور آمده‌اند و قرار است موقتا با هدف تضمین امنیت در آنجا باشند.

توکایف در عین حال از ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و همین طور رهبران چین،‌ ازبکستان و ترکیه به خاطر کمکشان به فرونشاندن ناآرامی‌ها تشکر کرد.

رییس جمهور قزاقستان عنوان کرد: شبه نظامیان سلاح‌هایشان را زمین نگذاشته و همچنان به ارتکاب جرم را ادامه داده یا برای آنها تدارک می‌بینند. باید جنگ علیه آنها تا آخر پیگیری شود. هرکسی که خودش را تسلیم نکند از بین خواهد رفت.

او درخواست‌ها برای برگزاری مذاکرات با معترضان را مردود دانست و گفت: “چه حماقتی!  ما با قاتلان و مجرمان چه نوع مذاکراتی می توانیم انجام دهیم؟”

وی افزود: ما باید با تبهکاران مسلح، هم از نوع داخلی و هم خارجی،‌ که به خوبی مجهز شده‌اند برخورد کنیم. دقیق‌تر بخواهیم بگوییم با تروریست‌ها باید برخورد کنیم. بنابراین ما باید آنها را نابود کنیم و این کار انجام خواهد شد.

وی افزود، این بسیار مهم است که بفهمیم چرا دولت ” در طی این تدارک زیرزمینی حملات تروریستی و سلولهای خفته شبه نظامیان خواب بود؟”

اعتراضات در قزاقستان که با افزایش بهای سوخت به راه افتاد، همچنان ادامه دارد و به درگیری با نیروهای امنیتی کشیده شده است.

منبع:
ایسنا



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه