لوگو سایت

افزایش فوت زنان باردار به دلیل فشار خون بالا


به گزارش هلث دی نیوز، از ۱۵۵ میلیون تولد در ایالات متحده بین سال‌های ۱۹۷۹ تا ۲۰۱۸، بیش از ۳۲۰۰ مادر به دلایل مرتبط با فشار خون بالا جان خود را از دست داده‌اند که افزایشی ۱۵ برابری در این دوره نشان می‌دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، «کاند آنانت»، سرپرست تیم تحقیق از دانشکده پزشکی راتجرز نیوجرزی، می‌گوید: «زنان در دوران بارداری نیاز به شروع خوب و به موقع مراقبت‌های دوران بارداری دارند، اما مهمتر از همه، مراقبت‌های قبل از بارداری برای تشخیص و درمان افزایش فشار خون قبل از بارداری بسیار مهم است.»

وی گفت: «کنترل مکرر فشار خون و نظارت بر رژیم غذایی و وزن بدن از اهدافی هستند که ارزش توجه دارند.»

آنانت خاطرنشان کرد: «این مطالعه بر نیاز به تمرکز بر بهبود در زمینه‌هایی مانند سن مادر، چاقی و نابرابری‌های نژادی در دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی تاکید می‌کند.»

طبق نتایج این مطالعه، حدود یک سوم مرگ و میر مادران قبل از زایمان اتفاق می‌افتد. یک سوم در روز زایمان یا ظرف یک هفته؛ و یک سوم دیگر، یک هفته تا یک سال پس از زایمان، رخ می‌دهد.

محققان دریافتند که علت اصلی مرگ و میرهای مرتبط با بارداری بیماری‌های قلبی و عروقی از جمله اختلالات فشار خون بالا بوده است.

طبق پیش بینی محققان، ۷۵ درصد از مرگ و میر مادران قابل پیشگیری است. به طور قابل‌توجهی، موارد مرتبط با فشار خون بالا با افزایش سن افزایش می‌یابد و در بین زنان ۴۵ تا ۴۹ سال بیشترین میزان را داشتند. نرخ مرگ‌ها نیز با چاقی افزایش یافت.

به گفته محققان، تغییرات سبک زندگی ممکن است تفاوت بزرگی ایجاد کند که شامل ترک سیگار و مصرف مشروبات الکلی، داشتن یک رژیم غذایی سالم و حفظ وزن سالم قبل و در طول بارداری است.

بر اساس این مطالعه، حدود ۸ نفر از هر ۱۰ زن مبتلا به پره اکلامپسی (فشارخون بالا دوره بارداری)، پس از بارداری فشار خون شأن به حالت عادی باز می‌گردد. اما فشار خون بالا تا آخر عمر در حدود ۲۰ درصد این زنان باقی می‌ماند.

منبع:
مهر



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه