لوگو سایت

قتل عام ۲۰۰ غیرنظامی در نیجریه


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، اهالی ایالت «زامفارا» در نیجریه می‌گویند در جریان حملات انتقام جویانه و مرگبار راهزنان مسلح به روستاهای این ایالت، حداقل ۲۰۰ نفر جان خود را از دست دادند.

این افراد شامگاه شنبه به خبرگزاری «رویترز» گفتند که پس از تسلط مجدد ارتش نیجریه بر این روستاها برای سازماندهی دفن دسته جمعی افراد کشته‌شده، توانسته‌اند دوباره به محل زندگی خود بازگردند.

با اینکه مسئولان ایالت زامفارا ادعا می‌کنند که در جریان این حملات ۵۸ نفر کشته شده‌اند، اما ساکنان این مناطق تعداد قربانیان را حتی بیش از ۲۰۰ نفر تخمین می‌زنند.

بر اساس این گزارش، «عومارو ماکری» شخصی که همسر و سه فرزند خود را در جریان این حمله از دست داد، به خبرنگار رویترز گفت که حدود ۱۵۴ نفر را شخصا شمرده که دفن شده‌اند.

به نوشته رویترز، روز جمعه بود که بیش از ۳۰۰ راهزن و تروریست مسلح سوار بر موتورسیکلت، برای گرفتن انتقام حملات هوایی ارتش به مخفیگاه‌های خود، به هشت روستا در ایالت زامفارا یورش بردند و شروع به کشتار مردم کردند.

ارتش نیجریه پیشتر اعلام کرد که در حملات هوایی به اهدافی در جنگل گوسامی و روستای تسامر غربی در ایالت زامفارا، بیش از ۱۰۰ راهزن از جمله دو نفر از رهبران آنها را کشته‌اند.

به نوشته رویترز، «محمدو بوهاری»، رئیس جمهور نیجریه نیز روز شنبه در بیانیه‌ای گفت که ارتش تجهیزات بیشتری برای ردیابی و از بین بردن باندهای جنایتکار که مردم را در معرض حکومت وحشت قرار می‌دهند، به دست آورده است.

بوهاری در این‌باره اظهار داشت: «حمله اخیر به مردم بی‌گناه توسط راهزنان اقدامی ناشی از استیصال آنهاست که اکنون تحت فشار بی‌امان نیروهای نظامی ما قرار دارند. دولت در عملیات نظامی خود برای خلاصی از شر راهزنان تسلیم نخواهد شد».



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه