لوگو سایت

برجسته‌ ترین محصولات تکنولوژی جهان


به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، نمایشگاه CES همه ساله محلی برای معرفی محصولاتی است که طی سال به بازار عرضه می‌شوند و به نوعی نمایانگر مسیر تکنولوژی در آن سال است. با بالا گرفتن موج جدید کرونا در آمریکا بسیاری از برندها از حضور فیزیکی در این رویداد انصراف دادند و نمایشگاه هم امسال یک روز زودتر به کار خود خاتمه داد.

نمایشگاه CES به روال سال‌های اخیر خود مملو از محصولات جدید به خصوص در حوزه خودروهای الکتریکی، تلویزیون‌های هوشمند و با صفحات نمایش با کیفیت و همچنین روباتیک بود.

سونی امسال با معرفی یک مدل پروتوتایپ خودروی SUV الکتریکی رسما وارد بازار خودرو شد و نشان داد زمین بازی خودروهای الکتریکی تا چه حد مستعد حضور بازیگران حوزه تکنولوژی است. اینتل هم اعلام کرد برنامه‌هایی را برای معرفی یک سوپرکامپیوتر جدید به بازار در نظر دارد. اینتل اعلام کرد که یک سیستم جدید روی یک چیپ به نام EyeQ طراحی کرده که انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۳ تکمیل و تا ۲۰۲۵ روی خودروها قرار بگیرد.

بازیگران بزرگ امسال حضور موثری در CES داشتند. گوگل و ولوو از معرفی یک سیستم یکپارچه متصل به اکوسیستم گوگل خبر دادند که به مالکان خودروهای ولوو این امکان را می‌دهد که با دستورهای صوتی فعالیت‌های خودرو را انجام دهند. کارهایی مانند روشن و خاموش کردن خودرو یا دریافت اطلاعات خودرو مثل میزان باتری و… در ادامه نگاهی داریم به برخی از محصولات شاخص معرفی شده در نمایشگاه CES امسال.

  نمایشگر بزرگ منحنی

سامسونگ در جریان رویداد CES ۲۰۲۲ از یک نمایشگر بزرگ منحنی ۵۵ اینچی تحت عنوان ادیسه آرک -Odyssey Ark- پرده برداشت.  این محصول که بزرگ‌ترین نمایشگر منحنی سامسونگ به شمار می‌رود، از فناوری رنگ کوانتوم دات و نور پس‌زمینه مینی LED بهره می‌برد. اما هنوز به‌طور دقیق مشخص نشده که آیا ویژه گیمرها طراحی شده یا تولیدکنندگان محتوا یا همه این موارد؛ با این حال، طراحی و قابلیت‌های این نمایشگر، نشان می‌دهد که می‌توان از آن در حالت‌ها و کاربردهای مختلف استفاده کرد. 

با استناد به اطلاعاتی که سامسونگ منتشر کرده، Odyssey Ark نسل جدیدی از نمایشگرهای انعطاف‌پذیر محسوب می‌شود که تواند برای تمامی افراد و برای انواع کارها از قبیل تدوین ویدئوها تا اجرای بازی در خانه مناسب باشد. این محصول به لطف نمایشگر منحنی ۵۵ اینچی و نسبت ابعاد ۱۶:۹ خود می‌تواند تجربه جدیدی را در اجرای بازی‌های ویدئویی برای کاربران به ارمغان آورد.

به گفته سامسونگ، کاربران می‌توانند ابعاد پنجره‌های قابل‌نمایش در این نمایشگر را به‌طور دلخواه تنظیم کنند. همچنین این نمایشگر از یک کنترلر وایرلس برای تنظیم نور و کار را رابط کاربری نیز بهره می‌برد. هنوز اطلاعاتی در خصوص قیمت و زمان دقیق عرضه این محصول از سوی سامسونگ منتشر نشده و این شرکت تنها به اعلام نیمه دوم ۲۰۲۲ به عنوان زمان ورود این محصول به بازار بسنده کرده است.

سامسونگ همچنین امسال یک کنترل از راه دور با امکان شارژ فرکانسی معرفی کرد. این شرکت پیش از این تکنولوژی کنترل از راه دور را در برخی از محصولات خود استفاده کرده بود که می‌توانست با نور خورشید یا حتی لامپ‌های داخلی شارژ شود. اکنون اما سامسونگ این فناوری را به‌روز کرده است که می‌تواند انرژی را از فرکانس‌های رادیویی تولید شده توسط دستگاه‌های دیگر خانه شما مانند روترهای

 Wi-Fi دریافت کند. طبق این فرآیند انرژی فرکانس رادیویی جمع‌آوری می‌شود و آن را از طریق یک ‌تراشه به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند تا سیستم کنترل از راه دور جدید شارژ شود.

  تبلت تاشوی ایسوس

ایسوس همه‌ساله از چندین محصول جدید در نمایشگاه CES رونمایی می‌کند و امسال نیز در کنار معرفی چند لپ‌تاپ، از یک تبلت مجهز به نمایشگر تاشو به نام ذن‌بوک ۱۷ فولد ( –ZenBook 17 Fold- ) نیز پرده برداشت.

محصولی که نتیجه تلاش‌های ایسوس روی پروژه PreCog است که مهندسان این شرکت از سال ۲۰۱۸ تاکنون در حال کار روی آن هستند. این تبلت تاشو از یک کیبورد بلوتوثی مجهز به تاچ‌پد بهره می‌برد و زمانی که نمایشگر تا نیمه، تا می‌شود می‌توان کیبورد را روی قسمت پایینی تاشده نمایشگر قرار داد و از آن استفاده کرد.

در این حالت، می‌توان از نمایشگر ۵/ ۱۲ اینچی قسمت بالایی برای کار با دستگاه و تماشای انواع محتواها بهره برد. اگر هم کاربر به فضای بیشتری از نمایشگر نیاز داشته باشد، می‌تواند کیبورد را روی میز یا یک پایه قرار دهد و تمامی‌ سطح نمایشگر که به ۳/ ۱۷ اینچ خواهد رسید، استفاده کند.

  خودروی الکتریکی سونی

سونی در جریان رویداد بزرگ CES 2022 از شاسی‌بلند الکتریکی مفهومی ‌خود به نام ویژن-اس (Vision-S) رونمایی کرد. بازار نوظهور خودروهای الکتریکی بسیاری از شرکت‌ها را برای ورود به این حوزه و تصاحب سهمی ‌برای خود وسوسه کرده است. شرکت سونی نیز به عنوان یکی از پیشگامان عرصه فناوری، با رونمایی از خودروی الکتریکی جدید خود در نخستین روزهای سال ۲۰۲۲، زنگ خطر را برای رقبا به صدا درآورد.

این شرکت سال گذشته نیز از یک سدان الکتریکی به همین نام یعنی ویژن-اس رونمایی و پس از اعلام همکاری با چند شرکت خودروساز، تصاویر و ویدئوهای متعددی را از طراحی و تست رانندگی این خودرو منتشر کرد.

این محصول جدید همچنین به دو موتور الکتریکی مجهز شده که هر کدام می‌توانند به‌طور جداگانه، توانی معادل ۲۶۸ اسب بخار را تولید کنند. کابین خودرو نیز بسیار مدرن و امروزی طراحی شده به‌طوری که از سه نمایشگر بزرگ که کل داشبورد را می‌پوشانند بهره می‌برد. گفته می‌شود که این خودروها در بهار امسال وارد فاز تولید خواهند شد و بنابراین، این انتظار چندان طولانی نخواهد بود. سونی همچنین در این نمایشگاه نام هدست واقعیت مجازی جدید خود را اعلام کرد: این هدست پلی استیشن وی‌آ‎ر۲ نام دارد. طبق اطلاعاتی که سونی در این خصوص منتشر کرده پلی‌استیشن وی‌آر۲ از قابلیت سازگاری با پلی کنسول پلی استیشن ۵ بهره می‌برد.

  میز روباتیک Labrador Retriever

میز روباتیک Retriever توسط شرکت Labrador به گونه‌ای طراحی شده است که غذا را از یک یخچال اختصاصی با استفاده از بازوهای جمع شونده بیرون می‌کشد، سپس به سمت مبل شما می‌آید و با تنظیم ارتفاع غذای شما سرو می‌کند. همچنین این میز روباتی به آمازون الکسا متصل است. سازنده آن تصور می‌کند که از آن برای حمل بار برای مشتریان و تسهیلات زندگی سالمندان و کسانی که تحت فیزیوتراپی هستند استفاده خواهد شد.

  ردیاب تناسب اندام و حلقه سلامت movano

این حلقه هوشمند با در نظر گرفتن بدن زنان طراحی شده است. البته که از حلقه محبوب Oura باریک‌تر است، اما برخی از معیارهای مشابه مانند ثبت ضربان قلب و دمای بدن را نشان می‌دهد.

 movano می‌خواهد از معیارهایی برای توضیح اینکه چگونه ورزش یا کمبود ورزش بر خواب شما تاثیر می‌گذارد استفاده کند و به دنبال مجوز FDA برای ارائه تشخیص‌های پزشکی است. برای مثال، ابزار غربالگری دما می‌تواند برای ردیابی باروری فرد استفاده شود.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه