برون‌گرایی و بازار یک تریلیون دلاری همسایگان – مجله خبری اقتصاد پیشرو
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۷
استراتژی تامین آب در کم‌بارش‌ترین سال – مجله خبری اقتصاد پیشرو
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۷

۶ محتوا که ترافیک وب سایت شما را افزایش می دهد.

امروزه همه به خوبی درک کرده ایم که محتوا بخش مهمی از استراتژی کسب و کار است تا شما بتوانید ترافیک بیشتری به وب سایت یا صفحات اجتماعی خود هدایت کنید. مشکل این جاست که محتوای زیادی وجود دارد و کار شما برای اینکه بالاتر از بقیه قرار بگیرید بسیار سخت شده است. به همین دلیل وقت آن رسیده که از قالب های متداول و قدیمی خارج شوید ، دنیای وبلاگی را کنار بگذارید و محتوایی جدید و خلاقانه ایجاد کنید.

 

محتوا

برای این کار نیاز به ایده ای دارید تا شروع کنید؟ شش نوع محتوا وجود دارد که می تواند تضمین کننده برتری شما نسبت به رقبایتان باشد و نشان می دهد که شما متوجه هستید که چگونه مخاطبان را جذب کنید. فقط به خاطر داشته باشید که تمام محتواهای پیشنهادی برای همه وب سایت ها و کسب و کارها مناسب نیست و این امر دقیقا به ماهیت کسب و کار شما وابسته است. ویژگی مخاطبان شما تعیین می کند که کدام یک از انواع محتوا جذابیت بیشتری دارد و شاید شما نتوانید از همه موارد این لیست در کنار هم استفاده کنید.

 

 

 

  1. لیست ها

۱۰ فیلم برتر سینمای ایران در سال ۱۳۹۶ ، ۱۲ رفتاری که هرگز در افراد با اعتمادبه‌نفس نمی‌بینید.

وانمود نکنید که شما روی این سرفصل ها کلیک نمی کنید. اگر شما در حال خواندن این پست هستید، دقیقا همین ادعا ثابت می شود. خبر خوب این است که افراد دیگر هم مانند شما به لیست ها علاقه مند هستند و بر روی این مطالب کلیک خواهند کرد. در تولید و انتشار لیست ها که محتوای محبوبی هستند از وب سایت های دیگر کپی نکنید. کپی برداری از یک لیست که منبع اصلی آن را منتشر کرده و بدون ارزش افزوده ای از طریق سایت های زیاد دیگری قرار داده می شود ، نمی تواند کلیک های خوبی برای شما بیاورد. حتی اگر اطلاعات را از سایت های دیگری جمع آوری کردید ، لیست خود را بسازید. اطلاعات تکمیلی بیشتری ارائه دهید ، لیست کامل تری تدوین کنید ، دنبال شماره های بیشتری بگردید و نقد یا تفسیر مفیدی به لیست اضافه کنید. بنابراین شما محتوای غنی تری منتشر کردید که بین ده ها عنوان می تواند نظر افراد بیشتری را جلب کند.

 

محتوا

  1. ویدیوها

در حالیکه میزان محبوبیت محتوای ویدیویی هر روز بیشتر می شود ، برخلاف تصور سال های گذشته دیگر سرعت اینترنت مانعی برای باز کردن یک ویدیو نیست . هم چنین پیش بینی ها بیان می کنند که این محبوبیت در چند سال آینده بیشتر هم می شود. مردم معمولا به تصاویر بهتر از متن پاسخ می دهند. ویدیویی که خود شما یا گروه شما را در کنار محصول یا سرویس که عرضه می کنید ، نمایش می دهد  میزان اعتماد به کسب و کار شما را تا حد زیادی بالا می برد. بهترین بخش هم این است که شما تنها به یک گوشی هوشمند و یک برنامه ویرایش ویدئو در گوشی نیاز دارید. آپلود آن را می توانید به شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و Vimeo بسپارید ، با رعایت اصول سئو آن را در وب سایت خودتان قرار دهید و یا از یوتیوب و وب سایت های مشابه حتی نمونه ایرانی آن استفاده کنید.

یک کسب و کار کوچک باشید یا یک شرکت بزرگ با محصولات نوآورانه فرقی ندارد ، افراد دوست دارند چهره واقعی شما را ببینند ، از کاربرد محصولاتتان آگاه شوند و اطلاعات صادقانه تری از شما دریافت کنند. به عنوان مثال فکرکنید که شما در زمینه املاک و مستغلات فعالیت می کنید یک منزل مسکونی جدید در یک محله جدید به فایل های فروش شما اضافه شده ، به راحتی می توانید گوشی خود را بردارید از منطقه جدید و موقعیت ملک یه فیلم تهیه کنید و در آن اطلاعات لازم را برای مشتریان بازگو کنید.با این عمل شما محصول خود را تنها تعریف نکردید بلکه به مشتری خود نشان دادید.

 

  1. خاطرات

اگر به دنبال محتوایی هستید که زودتر نتیجه بگیرید، خاطرات از این دسته اند. خاطرات سرگرم کننده هستند ، اغلب قابلیت وایرال ( ویروسی ) شدن دارند و درک آسان تری دارند. شما فقط نیاز به تصاویر و داستان های خوبی دارید که با نوعی صمیمیت و شوخ طبعی همراه است . به یاد داشته باشید که اگر نمی خواهید محتوای شما بر محور خاطرات تکیه کند ، می توانید از آن ها برای شکستن یکنواختی متن های سنگین استفاده کنید و خواهید دید که مخاطبان شما چگونه آن ها را به اشتراک خواهند گذاشت. دقت داشته باشید که خاطره با چاشنی طنز همراه است بنابراین اگر شما کسب و کار جدی هستید که استراتژی تولید محتوا شما رسمی است از انتشار این گونه خاطرات دوری کنید.

 

محتوا

 

  1. راهنمایی برای چه طورها

چند بار در روز چه طور یا چگونه را در موتور جستجوی خود می نویسید؟ چند بار در روز سوال های خود را از استاد گوگل می پرسید؟ مخاطبان شما نیز در داخل و خارج از کشور همین کار را انجام می دهند. دقیقا به همین خاطر است که شما باید مشکلات احتمالی که در حوزه کسب و کار شما رخ می دهد را شناسایی و یک راهنمای حل مسئله یا پاسخگویی به سوالات را ارائه دهید. در چنین متن هایی خودتان را به عنوان یک متخصص یا نیروی باتجربه در مورد موضوع معرفی کنید و از متن در کنار عکس و فیلم ها استفاده کنید.

 

محتوا

 

  1. سوال و جواب

برای شما هم پیش آمده که نیمه های شب است و نمی توانید بخوابید که یکی از دوستانتان برای شما پیامی را می فرستد یا شما را در یکی از شبکه های اجتماعی دعوت می کند تا از روی ماه تولدتان ، کیک مورد علاقه خود را پیدا کنید و در نهایت به شما یک کیک شکلاتی خوشمزه پیشنهاد می شود. یا به شما پیشنهاد می شود که با شرکت در یک مسابقه اینستاگرامی هدیه بگیرید. این گونه انتخاب ها ، مسابقات ، سوال و جواب ها اگر هوشمندانه باشد به ترویج کسب و کار شما و انتشار محتوا بسیار کمک خواهد کرد. مردم محتوای تعاملی را دوست دارند. پس با انتخاب موضوعات و هدایایی که متناسب با کسب و کار شما است ارتباط با خوانندگان خود را ارتقا دهید.

 

 

  1. مصاحبه

خریداران ، به خصوص خریداران بالقوه محصول و خدمات شما می خواهند قبل از خرید و پرداخت هزینه آنچه شما می فروشید را بررسی کنند و اعتماد به برند شما را برآورد کنند. مصاحبه ها یک راه عالی برای به دست آوردن این اعتماد هستند. شما می توانید با بعضی از مشتریانتان مصاحبه کنید و اجازه بدهید آزادانه محصولات و خدمات شما را بررسی کنند و تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. اجازه بدهید خریداران تجربیات خود را روشن و راحت بیان کنند و از انتقادات آنان نترسید؛ یک مصاحبه سراسر تعریف و تمجید که حسی از تملق گویی به خواننده یا شنونده بدهد نمی تواند اعتماد لازم را جلب کند.

محتوا

اگر می خواهید این مصاحبه یا بررسی را با اینفلوئنسرها انجام دهید ، دقت داشته باشید که از افراد بانفوذ در صنعت خودتان استفاده کنید ، افرادی که از طبقه اجتماعی مخاطبان شما هستند و مخاطب شما به آن ها گوش می دهد و نه افرادی که تنها دارای تعداد فالوور بالا و صفحات تبلیغاتی بدون اثربخشی هستند. ویژگی دیگر این شکل از محتوا این است که می توانید آن را از طریق متن ، ویدیو و یا پادکست منتشر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Send this to a friend