لوگو سایت

محدودیت احداث صنایع در شعاع ١٢٠کیلومتری به زودی رفع خواهد شد


به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، منصوری در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان تهران گفت: جمعیت و واحدهای صنعتی تهران یک فرصت بی نظیر برای تهران است و مبدا و مقصد بسیاری از عملیات تجاری کشور تهران است و استانداری خود را مکلف می داند به خانواده فعالان اقتصادی و صادرکنندگان می داند. 

وی افزود: هر چه دولت در فرایند اقتصادی عقب تر بنشیند کارها بهتر پیش می روند و باید دولت صرفا به وظایف ذاتی خود و تامین امنیت بپردازند.

به گفته منصوری، دولت گاهی روی صادرات گاهی روی تولید، صادرات یا تورم متمرکز شده در حالیکه اگر قرار باشد در همه حلقه ها موفق باشیم باید در تولید و صادرات تمرکز کنیم؛ پس هزینه تولید باید کاهش یابد. 

استاندار تهران ادامه داد: کشورهای همسایه ما مصرف کننده صرف هستند ولی از این فرصت خوب استفاده نمی کنیم؛ پس ما در دولت جدی هستیم و رییس جمهور و معاون اول جلسات متعددی می گذارند که مسائل تولید را حل کنند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون رفع محدودیت شعاع ١٢٠ کیلومتری استان تهران در دستور کار است؛ ضمن اینکه با جدیت به دنبال رفع موانع تولید و صادرات هستیم؛ این در حالی است که سه قیمت برای یک کالا مثل گندم داریم که بی انضباطی و رانت ایجاد است؛ پس گلوگاهها رفع شوند.

وی افزود: حذف ارز ترجیحی باید صورت گیرد؛ چراکه ده درصد یارانه مرتبط با آن به هدف اصابت می کند؛ ولی یارانه اصلی به تولیدکننده خارجی داده می شود. 

به گفته منصوری، دولت قبل مکلف بود در نیمه اول سال جاری ارز ترجیحی را حذف کند اما به هر دلیلی این کار انجام نشد؛ در عین حال در مورد تردد هیات های موثر بین المللی استانداری تهران آمادگی دارد هر زیرساختی را فراهم کند و اتاق نیز در این حوزه موثر عمل کند.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه