لوگو سایت

افتتاح “خانه نوآوری و صادرات فناوری” ایران در استانبول


به گزارش اقتصادآنلاین، یکی از اهداف مهم سیاست‌های حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، حمایت از آنها برای ورود به بازار کشورهای هدف و ارائه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های علمی و فناوری و توسعه صادرات آنها است.

کشور ترکیه با توجه به مناسبات سیاسی و اقتصادی، اشتراکات تاریخی و فرهنگی با ایران و موقعیت مناسب در حوزه اوراسیا به عنوان دروازه ورودی یه این منطقه جغرافیایی؛ بازار مناسبی برای ایجاد زیرساخت و توسعه صادرات محصولات دانش بنیان، فناور و خلاق ایرانی محسوب می‌شود. بر همین اساس با حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دومین نشست تجاری و فناوری شرکت‌های ایرانی در ترکیه همزمان با افتتاح خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت استانبول برگزار می‌شود.

این خانه که بعد از کشورهای روسیه، سوریه، چین و کنیا به عنوان پنجمین زیرساخت صادراتی دانش‌محور مورد حمایت معاونت قرار گرفته است، با ارائه خدمات سخت افزاری نظیر «تامین فضای کار اختصاصی و اشتراکی»، «تامین زیست بوم نوآوری ایرانی در استانبول» و «زیرساخت برگزاری جلسه‌ و سمینار»، و ارائه خدمات نرم افزاری مانند «تحقیقات بازار و بازاریابی به شرکت‌های دانش بنیان و خلاق» سعی در تسهیل حضور و صادارت شرکت‌ها و محصولات ایرانی به ترکیه دارد.

خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت استانبول با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در فضایی بیش از ۵۰۰ متر مربع در بهترین نقطه تجاری استانبول و بر اساس استانداردها و انتظارات بین المللی برای نخستین در کنار یکی از بزرگترین زیست‌بوم‌های نوآوری استانبول ایجاد شده است تا دسترسی شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های ایرانی به شرکت‌ها، سرمایه‌گذاران، شتابدهنده‌ها و تیم‌های ترک به ساده‌ترین شکل ممکن مقدور باشد.

شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های علاقه‌مند می‌توانند از ابتدای بهمن ماه نسبت به انتخاب دفتر کاری خود به صورت اختصاصی (برای ۴ نفر)، اختصاصی تک نفره، محیط کار اشتراکی و محیط کار مجازی اقدام و از خدمات تخصصی بازاریابی یا جذب سرمایه بین‌المللی خانه نوآوری استفاده کنند.

به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دومین نشست تجاری و فناوری ایران در ترکیه با حضور ۵۰ شرکت دانش بنیان و خلاق برای مذاکره با شرکت‌های متناظر ترک، ۸ تا ۱۱ اسفندماه سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان تا ۲۷ دی‌ماه برای ثبت‌نام در این رویداد فرصت دارند.

پیش از این نخستین نشست در بهمن‌ماه سال ۹۸ برگزار و با استقبال بی نظیر شرکتهای ایرانی و ترک مواجه شد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام حضور در این رویداد می‌توانند به آدرس اینترنتی www.tesc.ir مراجعه کنند.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه