لوگو سایت

در چه صورت قیمت طلا از ۲۰۰۰ دلار عبور می‌کند؟


به گزارش اقتصادنیوز قیمت طلای جهانی در روزهای پایانی هفته گذشته مرز ۱۸۰۰ دلار را از دست داد و در نهایت روی ۱۷۹۷ دلار قرار گرفت. قیمت طلا در طول معاملات روز گذشته رشد کرد و توانست به بالای این مرز بازگردد. قیمت طلا معاملات روز گذشته را با قیمت ۱۸۰۲ دلار به پایان رساند و در اولین ساعات معاملات امروز نیز مسیر صعودی را دنبال کرد. قیمت طلا در ساعت ۱۱ و ۴۹ دقیقه صبح امروز به وقت ایران روی ۱۸۰۹ دلار قرار داشت.

قیمت طلا در سال ۲۰۲۲

برخی معتقدند آمارها نشان می‌دهد، سال ۲۰۲۲ برای اقتصاد آمریکا سال خوبی است و تنها در دو حالت احتمال دارد، قیمت طلا عملکرد خوبی داشته باشد و بالای ۲ هزار دلار قرار گیرد. یا اینکه افزایش نرخ بهره باعث شود، بازار سهام ضعیف‌تر از انتظارات عمل کند و جذابیت طلا برای سرمایه‌گذاری زیاد شود، یا اینکه وضعیت ابتلا به کرونا تشدید شود و رشد اقتصادهای بزرگ را با مشکل مواجه کند.

نوسان قیمت بیت کوین حول ۴۰ هزار دلار

قیمت بیت کوین در ساعت ۱۱ و ۵۰ دقیقه صبح امروز به وقت ایران روی ۴۲ هزار و ۲۴۹ دلار قرار داشت و تغییرات ۲۴ ساعته آن مثبت اما جزئی بود. سرمایه بازار بیت کوین ۸۰۰ میلیارد دلار گزارش می‌شد و بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶.۳ درصد اختلاف داشتند. قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته رقم‌های زیر ۴۰ هزار دلار را نیز به ثبت رسانده بود. کمترین قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۳۹ هزار و ۷۹۷ دلار گزارش می‌شود.

بیت کوین

بر خلاف بیت کوین بازدهی ۲۴ ساعته اتریوم منفی بود و قیمت این ارز دیجیتال ۳ هزار و ۱۳۳ دلار گزارش می‌شد. سرمایه بازار اتریوم ۳۷۴ میلیارد دلار و اختلاف بیشترین و کمترین قیمت آن در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۷.۲ درصد اعلام می‌شد. نوسان نسبتا شدید قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته باعث شد قیمت این ارز دیجیتال رقم‌هایی زیر ۳ هزار دلار را نیز به ثبت رساند. کمترین قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۹۴۸ دلار بود.

علت افت قیمت بیت کوین چه بود؟

برخی معتقدند علت اصلی افت قیمت بیت کوین، اقدام چین در مورد تعطیل کردن استخراج بیت کوین در استان سیچوآن و ممنوع کردن کلیه نقل و انتقالات رمزارزی بود. پیش‌تر نیز محدودیت‌هایی که چین اعمال کرد، افت ناگهانی قیمت بیت کوین را موجب شده بود. به هر حال قیمت بیت کوین زیر مرز ۴۰ هزار دلار پایدار نماند و به بالای این مرز بازگشت. برخی معتقدند بازگشت قیمت بیت کوین به بالای مرز ۴۰ هزار دلار، نشان می‌دهد این ارز دیجیتال پتانسیل ثبت یک رکورد قیمتی جدید را دارد.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه