لوگو سایت

چگونه از اکانت اینستاگرام برای سایت ورودی بگیریم؟


 با وجود اینکه بسیاری از برندها در حال فعالیت در این شبکه اجتماعی هستند و محتواهای خود را آپلود می‌کنند، ممکن است شما به این موضوع فکر کنید که چگونه می‌توانید از اینستاگرام برای سایت ورودی بگیرید. 

اینستاگرام یکی از کانال‌هایی است که می‌تواند برای سایت شما بازدیدکننده بیاورد و میزان بازدید و مطالعه مقاله‌های سایت یا میزان فروش مستقیم شما از وبسایت را افزایش دهد. در ادامه به سه روش کلیدی برای افزایش ورودی سایت از اکانت اینستاگرام اشاره می‌کنیم.

۱. در بیو صفحه اینستاگرام لینک سایت را قرار دهید

اولین روش پیشنهادی ما برای افزایش ورودی، قرار دادن لینک سایت در بیو اینستاگرام (bio) است. بیو هر صفحه در اینستاگرام اولین جایی است که مشترکان با آن روبه‌رو می‌شوند.

احتمالاً بارها آن را دیده‌اید. صفحه مورد علاقه شما در اینستاگرام عکسی درباره مورد جالبی پست می‌کند و عنوان را با لینک در بیو برای خواندن ادامه مطلب به پایان می‌رساند. اگر یک حساب کاربری در اینستاگرام دارید، این «لینک در بیو» برای هدایت مخاطبان به سایت شما از اینستاگرام ضروری است.

چند سالی است که از رونمایی این قابلیت اینستاگرام می‌گذرد و معمولا هر صفحه‌ای برای تبلیغ خدمات و محصولات، مخاطبان را به نگاه کردن لینک در بیو دعوت می‌کند. این بدان معناست که با مراجعه به بیو اینستاگرام و با کلیک روی لینک می‌توانند به راحتی به سایت دسترسی داشته باشند.

نقش بیو در اینستاگرام و جا دادن لینک سایت در آن اساسا همان فراخوان برای اقدام یا کال تو اکشن است که کاربران را به انجام کاری دعوت می‌کند. همچنین به آن‌ها امکان دسترسی به پارامترهایی خارج از اینستاگرام را می‌دهد. 

برای مثال اگر یک یک سایت فروشگاهی داشته باشید، علاوه بر آنکه می‌توانید در اینستاگرام فروش داشته باشید با قرار دادن لینک سایت در بیو امکان مشاهده محصولات بیشتر را برای دنبال‌کنندگان و هدایت آن‌ها به صفحات سایت فراهم می‌کنید. با توجه به اینکه برای نوشتن کپشن در اینستاگرام محدودیت وجود دارد، ممکن است نتوانید همه ویژگی‌های محصولات را به خوبی بنویسید. در این مواقع کافی است که لینک سایت را در بیو قرار دهید و به بهانه کسب اطلاعات بیشتر کاربران را به سمت سایت هدایت کنید.

اینجاست که با یک تیر دو نشان می‌زنید، هم بازدید سایت را افزایش می‎دهید و هم به تعداد مشتریان افزوده می‌شود.

 برخی اوقات صفحه‌هایی را می‌بینیم که برای اطلاع دادن از جدیدترین مطالب موجود در وب‌سایت از این شیوه استفاده می‌کنند. برای مثال محتوای مفیدی را در بخش وبلاگ سایت بارگزاری شده و برای افزایش بازدید سایت، با قرار دادن عکسی مرتبط در اینستاگرام و قرار دادن لینک در بیو صفحه، مخاطبان را به کلیک روی لینک بیو دعوت می‌کنند.

۲. با سرویس «پست لینک» پست‌های خود را لینک‌دار کنید

پست لینک یک سرویس اختصاصی است که امکان لینک‌دار کردن پست اینستاگرام شما را فراهم می‌کند. مشابه این امکان در سرویس‌های خارجی وجود دارد که  به خاطر تحریم کاربران ایرانی امکان استفاده از آن را ندارند، اما به تازگی یک‌لینک  (Yek.link)این امکان را برای کاربران خود با عنوان پست لینک فراهم کرده است.

وقتی که این سرویس ویژه برای شما فعال شود می‌توانید پست‌های دلخواه‌تان در یک بلوک قرار دهید و لینک‌دار کنید. دنبال‌کنندگان صفحه اینستاگرام شما با مراجعه به لینک بیو و کلیک روی یک‌لینک پست‌های ویژه و لینک‌دار شما را می‌بینند. آن‎ها با یک کلیک ساده به صفحه سایت شما ارجاع داده می‌شوند و به آسانی می‌توانند خرید کنند. 

  صفحه اینستاگرام

لحظه‌ای خود را در جایگاه فالوورهای خود قرار دهید. تصور کنید که به صفحه‌ای در اینستاگرام مراجعه می‌کنید که محصولات ویژه‌ای را عرضه می‌کند و دسترسی آسانی برای خرید آن وجود نداشته باشد. معمولا بیشتر افراد از اینکه به راحتی نمی‌توانند روی پست مورد نظر کلیک کنند و اطلاعات بیشتری درباره آن به دست آورند، آزرده می‌شوند. به ویژه کاربران اینستاگرام که به دنبال راحت‌ترین مسیر برای دیدن محصولات بیشتر هستند.

بنابراین در این مواقع دسترسی داشتن به یک سرویس ویژه‌ای که می‌تواند دنبال‌کنندگان اینستاگرام را مستقیما به سایت هدایت کند، برای بسیاری از کسب و کارها مناسب خواهد بود. 

 سرویس اختصاصی پست لینک امکان ایجاد یک کارت پیش نمایش قابل کلیک در اینستاگرام ر ا برای کاربران نیز فراهم می‌کند. شما با استفاده از این سرویس می‌توانید محتوای خود را با یک تصویر کوچک سفارشی کرده و با اضافه کردن پارامترهای کال تو اکشن، مخاطبان را به انجام کاری دعوت کنید.

صاحبان کسب و کار با دسترسی داشتن به این سرویس ویژه از طریق پنل یک لینک می‌توانند کاربران را مستقیما به صفحه سایت خود ارجاع داده و به این ترتیب ترافیک سایت را افزایش دهند. 

جالب است بدانید که با استفاده از تگ‌های موجود در سرویس پست لینک می‌توانید لیستی از محصولاتی که برای شما اهمیت دارد را برجسته‌تر نشان دهید. از این ویژگی برای مواقعی که کمپین و تخفیف‌های ویژه‌ای را برای محصولات و خدمات خود در نظر گرفته‌اید، استفاده کنید و بدون هزینه اضافی محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنید.

محصولات و خدمات

 مدیران سایت با به کارگیری این سرویس منحصربه فرد می‌توانند به صورت کاملا هوشمندانه و هدف‌مند برای افزایش ترافیک سایت بهره‌مند شوند. سایر فوایدی که به کارگیری سرویس ویژه پست لینک نصیب کسب و کار شما می‌کند عبارتند از:

 ترافیک وب یا وبلاگ خود را از اینستاگرام افزایش دهید

 بهبود فروش یک محصول در سایت از طریق اینستاگرام

 هدایت مستقیم خریداران به صفحات محصول

 امکان سنجش و میزان تاثیر اینستاگرام روی کسب و کار شما

 امکان آنالیز محتوای اینستاگرام

۳. از قابلیت لینک‌دار کردن استوری استفاده کنید

روش محبوب دیگر برای هدایت کاربر به وب‌سایت، گذاشتن لینک استوری است. بیش از ۵۰۰ میلیون حساب کاربری از ویژگی استوری اینستاگرام استفاده می‌کنند و یک سوم استوری‌های پربازدید اینستاگرام توسط برندها ایجاد می‌شوند. این آمار به خوبی اثبات می‌کند که این ویژگی در اینستاگرام روش مناسبی است برای کسب وکارها که می‌توانند از آن برای افزایش آگاهی و تعامل با مخاطبان خود استفاده کنند. 

کسب و کارها

اگر شما یک کسب و کار آنلاین دارید می‌توانید محتوای هیجان‌انگیز را در رابطه با یک محصول، خدمات یا رویداد جدید پست کنید. سپس مخاطبان خود را تشویق کنید تا برای آگاهی از جزئیات بیشتر روی لینک استوری مرتبط کلیک کنند و به سایت شما رجوع کنند. 

این به برندها راهی کم هزینه برای رسیدن به ترافیک بیشتر از طریق اینستاگرام می‌دهد و برای کاربران دسترسی سریع را فراهم می‌کند. لینک استوری اینستاگرام روشی است که کمک می‌کند تا فروشگاه‌های اینترنتی که وبسایت دارند، خرید را برای مشتری ساده‌تر کنند.

چه کسانی می‌توانند از لینک استوری در اینستاگرام استفاده کنند؟

در گذشته فقط اکانت‌های تجاری‌ای که بالای ۱۰ هزار فالوور داشتند می‌توانستند استوری‌های خود را لینک‌دار کنند و با قابلیت swipe up (بالا کشیدن استوری) کاربر به لینک مدنظر هدایت می‌شد. اما به تازگی و در چند ماه اخیر امکان گذاشتن لینک برای همه‌ی اکانت‌ها و بدون هیچ محدودیتی فراهم شده است.

هنگام آپلود در استوری اینستاگرام روی نمادی که در سمت راست شبیه به زنجیره است، کلیک کنید. برای افزودن لینک صفحه وب‌سایت، پیوند مورد نظر را کپی و به کادر متنی استوری مد نظر خود منتقل کنید. 

فواید استفاده از لینک استوری اینستاگرام

پست‌ها و مطالب وبلاگ را تبلیغ کنید؛ ایجاد یک تصویر گرافیکی مناسب و به اشتراک‌گذاری آن در استوری اینستاگرام خود یک راه عالی برای جذب بیشتر مخاطبان و افزایش ترافیک سایت است. منظور ما از ایجاد تصویر گرافیکی ایده‌آل این است که همه استانداردهای مورد تایید در اینستاگرام را داشته باشد. هنگامی که تصویر مورد نظر را ایجاد کردید، مطمئن شوید که تصاویر مرتبط را در محتوای وبلاگ خود قرار داده‌اید و مطابق با برند شما ساخته شده است. 

استفاده از فونت‌ها و رنگ‌های متناسب با برند شما به افزایش بازدید لینک استوری کمک خواهد کرد. این ویژگی بیشتر برای کاربرانی که بی هدف در اینستاگرام جست‌وجو می‌کنند، مناسب است و می‌تواند آن‌ها را به سایت ‌شما هدایت کند.

محصولات سایت خود را تبلیغ کنید؛ یکی دیگر از راه‌های عالی برای استفاده از لینک اینستاگرام، تبلیغ محصولات شما است. از این گذشته، اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم بصری شناخته می‌شود، بنابراین از آن برای به اشتراک‌گذاری عکس‌های جذاب و حرفه‌ای از محصولات خود با لینک مستقیم به صفحه محصول آن‌ها استفاده کنید. این روش در مقایسه با قرار دادن محصول به طور جداگانه در پست اینستاگرام، آسان‌تر و موثرتر واقع می‌شود. 

رویدادهای مجازی را تبلیغ کنید؛ اگر یک رویداد مجازی در پیش دارید و می‌خواهید مشارکت بیشتری ایجاد کنید و به دنبال آن ورودی بیشتری برای سایت خود به دست آورید، می‌توانید از لینک استوری اینستاگرام استفاده کنید. برای رویدادهای مجازی برای استوری اینستاگرام گرافیک مناسبی در نظر داشته باشید.  

با زدن نماد اشتراک‌گذاری و انتخاب استوری خود می‌توانید به راحتی پست‌های اینستاگرام خود را در استوری خود به اشتراک بگذارید. این می‌تواند یک راه عالی هم برای افزودن لینک به پست‌های اینستاگرام باشد. 

لندینگ پیج‌های وب‌سایت خود را تبلیغ کنید؛ چه در حال ایجاد یک صفحه فروش یا خدمات یا ارائه یک صفحه فرود معمولی باشید، بسیار مهم است که آن را در مقابل چشمان مشتریان بالقوه خود قرار دهید. این نوع از صفحات وب تراکنشی هستند، به این معنی که هدف آنها جذب بازدیدکنندگان و ترغیب آن‌ها به ثبت‌نام یا خرید است. 

سخن آخر: از فالوورهای اینستاگرام، کاربرانی وفادار برای سایتتان بسازید

با هدایت مخاطبان اینستاگرام به وبسایت خود، آن‌ها علاوه بر دسترسی به محتوای جدید یا لینک محصول مدنظر شما، ممکن است به سایر صفحات هم مراجعه کنند. بنابراین کسب و کارهای آنلاین به همین آسانی و بدون صرف هزینه اضافی می‌توانند ورودی سایت خود را افزایش دهند. البته قرار دادن محتواهای ارزشمند، مفید و جذاب در صفحه اینستاگرام را فراموش نکنید. به هر حال اینستاگرام شما باید برای دنبال‌کنندگان جذابیت و تفاوتی داشته باشد تا از آن‌ها یک کاربر فعال در سایت بسازد.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه