لوگو سایت

بدون قرص خواب هم می‌شود راحت خوابید


به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از خبرگزاری فارس، نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد، راه‌حل بسیار ساده و در دسترسی وجود دارد که به افرادبرای خواب بهتر شبانه کمک و آنها را از مصرف داروهای خواب‌آور بی‌نیاز می‌کند. نتایج یک بررسی جدید نشان داده، پیروی از رژیم غذایی سالم می‌تواند مهم‌ترین عامل در خواب راحت شبانه باشد.

محققان تاکید می‌کنند، حمام آب گرم، استفاده از نوعی بالش خاص و مصرف قرص و دارو را برای خواب راحت در شب فراموش کنید و جایگزین این موارد به مصرف میوه و سبزیجات توجه کنید.

 مطالعات نشان داده‌اند که حدود یک سوم مردم در انگلیس از بی‌خوابی رنج می‌برند، به این معنی که برای به خواب رفتن یا ماندن در خواب تلاش می‌کنند و حدود دو میلیون نفر به قرص‌های خواب آور متکی هستند. استفاده از راه‌هایی نظیر خواندن کتاب قبل از خواب و دوش آب گرم اغلب ناموفق هستند و به افراد در تجربه بهتر خواب شبانه کمکی نمی‌کنند. اما تعداد فزاینده ای از تحقیقات نشان می‌دهد که ممکن است راه ساده‌تری برای بهبود خواب وجود داشته باشد و آن بهبود چیزی است که افراد مصرف می‌کنند.

در حالی که مدت‌هاست مشخص شده که نوشیدنی‌ها و غذاهای حاوی کافئین ممکن است خواب را مختل کنند، به نظر می‌رسد که برخی از گروه‌های غذایی از جمله میوه‌ها، سبزیجات و حتی برخی نان‌ها ممکن است اثر معکوس داشته باشند.

این یافته از بررسی مطالعاتی بود که اخیراً در مجله Annual Review of Nutrition منتشر شده است.  ماری پیر، دانشیار پزشکی تغذیه در دانشگاه کلمبیا در نیویورک و یکی از نویسندگان مقاله گفت: «ما دریافتیم که پیروی از یک رژیم غذایی حاوی مقدار زیادی میوه و سبزیجات، به علاوه حبوبات و  نان‌های سبوس دار، با خواب با کیفیت بهتر همراه بود».



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه